علی مومنیان‌ریزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تحقق این مهم کمیته پنج نفره‌ای تشکیل شده و امیدواریم با راه‌اندازی آن، مانع خروج منابع مالی استان برای بهره‌گیری از هنر موسیقی در برنامه‌ها و رویدادهای مختلف شویم.

وی که آبان سال ۱۳۹۷ با تصویب هیات مدیره انجمن موسیقی البرز به عنوان رئیس این انجمن منصوب شد با تبیین عملکرد انجمن خاطرنشان کرد: انجمن موسیقی البرز به همراه استان‌های لرستان و اردبیل اردیبهشت امسال بر اساس ارزیابی ۶ ماهه انجمن موسیقی ایران به عنوان برتر برگزیده شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

وی اظهار داشت: سال گذشته مکان مناسبی برای استقرار انجمن موسیقی در کرج در نظر گرفته شد و به سرعت فعالیت برای برگزاری مطلوب چهارمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ تا ۳۰ بهمن را در استان آغاز کردیم؛ در این جشنواره ۱۱ گروه در ۱۵ نوبت در چهار سالن در دستههای هنری مختلف به اجرای برنامه پرداختند.

رئیس انجمن موسیقی البرز با یادآوری فعالیت ۱۱۰ آموزشگاه آزاد هنری در استان افزود: برای نخستین بار به منظور بررسی مشکلات این آموزشگاه‌ها نشست انجمن موسیقی با مدیران این آموزشگاه‌ها برگزار شد.

مومنیان‌ریزی با بیان اینکه ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری استان در شهر کرج واقع است، ادامه داد: به دنبال گلایه مدیران آموزشگاه‌ها و مراکز هنری از مقدار عوارض در نظر گرفته شده برای آنها توسط شهرداری، پیگیر موضوع شدیم که با مساعدت شورای اسلامی شهر، عوارض این مراکز از اواخر سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داده شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجمن موسیقی، مجوز تبلیغات محیطی برای کنسرت‌های کلاسیک، سنتی و مقامی پس از چندین سال از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  دریافت شد.

رئیس انجمن موسیقی البرز با یادآوری فعالیت این انجمن در برگزاری کنسرت‌های موسیقی به غیر از پاپ گفت: در یکسال اخیر کنسرت‌های متعددی با حضور هنرمندان و خوانندگان برجسته کشور در البرز برگزار شد؛ البته کنسرت‌های پاپ نیز در قالب جشنواره فجر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده هر فصل، آیینی با عنوان شب آواز توسط انجمن موسیقی برگزار شود، افزود: عیادت و تجلیل از هنرمندان برجسته ای از جمله شاپور رحیمی خواننده و هنرمند متواضع موسیقی و بهروز الوندی‌پور نوازنده برجسته نی، برگزاری جشنواره آموزشگاه‌های آزاد هنری شهرستان فردیس و برگزاری شب سنتور از جمله فعالیت های اخیر انجمن موسیقی البرز است.

رئیس انجمن موسیقی البرز گفت: جشنواره موسیقی معولان استان برای نخستین بار به مناسبت روز جهانی معولان (۱۲ آذر)، گردهمایی بزرگ مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری و انجمن موسیقی را از جمله برنامه های پیش روی این انجمن اعلام کرد.

مومنیان‌ریزی در پایان از همه اهالی موسیقی استان خواسست در سامانه بانک اطلاعات موسیقی کشور (بامک) به نشانیwww.nay.ir  نام‌نویسی کنند.

۷۵۳۲/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.