به گزارش ایرنا،مهیار کرمی روز چهارشنبه در جلسه طرح استقبال از مهر که درسالن غدیر فرمانداری کرج ، افزود: ۴۸۵ هزار دانش آموز در استان البرز ثبت نام داشته اند که اگر دانش آموزان اتباع خارجی و بزرگسالان را نیز به این رقم اضافه کنیم، ۵۰۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی جدید وارد مدارس البرز می‌شوند.

در سال تحصیلی گذشته جمعیت دانش آموزی البرز ۴۶۰ هزار نفر بود.

کرمی ادامه داد: برای امسال ۳۰۰ کلاس درس به مجموعه مدارس استان اضافه شده و بیش از یکهزار و ۳۵۲ مدرسه دولتی و یک هزار و ۶۰۱ مدرسه غیردولتی آماده پذیرش دانش آموزان هستند.

وی گفت: ساماندهی نیروی انسانی،اصلی ترین فرایند برای شروع سال تحصیلی جدید انجام شده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه برنامه های زنگ مهر در استان را نیز اعلام کرد و گفت: مراسم روز اول مهر ساعت ۸ صبح در مدرسه دخترانه شرافت ناحیه یک کرج برگزار می شود و تمهیدات لازم نیز در این زمینه پیش بینی شده است. 
 زیرساخت های آموزشی استان البرز ارتقاء می یابد
 معاون نوسازی مدارس استان البرز  در ادامه این نشست گفت: ۴۸ پروژه آموزشی و نوسازی یک هزار کلاس درس در استان البرز در دست انجام است و امسال ۱۶۸ کلاس درس تحویل داده شده که این رقم جایگاه استان را در حوزه زیرساخت های آموزشی ارتقاء داده است.
محمد مجرد افزود: با تکمیل نوسازی یک هزار کلاس درس جدید که تا سال آتی انجام خواهد شد جایگاه استان در ایجاد زیرساخت های آموزشی تا  چهار رتبه بالاتر خواهد رفت. 


 معاون فرمانداری کرج نیز با تأکید بر ضرورت هم افزایی دستگاه ها افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی و اقتصادی ناشی از آموزش ندادن خانواده و جامعه است که موجب ضعف در شکل گیری شخصیت فرزندان می شود، بنابراین باید این موضوع مهم در اولویت آموزش ها قرار گرفته و همه دستگاه ها باید به تقویت آموزش کمک کنند.
 محمد مجرد گفت: با استفاده  از ظرفیت و پتانسیل شهرستان و پای کار آمدن سازمان های اداری و شهری و با برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی، فضا و بستر آشنایی دانش آموزان با محیط کسب و کار فراهم شود که این امر به ارتقاء سطح توانمندی های اجتماعی و مهارت های زندگی منتج شود.
وی همچنین بر ضرورت نظارت بر واگذاری سرویس مدارس به افراد صاحب صلاحیت و استاندارد خودروهای حمل و نقل دانش آموزان تأکید کرد.
پیش بینی تدابیر لازم با هدف ارتقاء سطح خدمات و امکانات مورد نیاز فضاهای آموزشی، تقویت مشارکت مجموعه شهرداری با مراکز آموزشی در سطح شهر، مشارکت پذیری دانش آموزان در مباحث شهری، زیباسازی، ایمنی معابر، بازپیرایی فضای سبز و  بهسازی و زیباسازی محیطهای داخلی و پیرامون مراکز آموزشی از دیگر موضوعات مورد تأکید در جلسه طرح استقبال از مهر در کرج به شمار می رفت.

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.