سید محسن ابوترابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ایام 17 تیم نظارتی دامپزشکی، 2 نفر شتر، 21 راس گاو و گوساله، 18 راس بز و بزغاله و 999 راس گوسفند و بره را بازدید کردند.

وی اظهار داشت: در این نظارت ها، 113 لاشه تایید سلامت شد و همچنین 15 قطعه جگر سیاه و 38 قطعه جگر سفید (ریه)  نیز ضبط شد.

سال گذشته اکیپ های دامپزشکی در این ایام، یک هزار و ۹۸۰ مورد بازدید دام زنده انجام دادند که در این بازدیدها حدود ۱۵۳ لاشه گوشت تایید سلامت و ۴۰ ریه نیز معدوم سازی و ۵۵  کبد نیز ضبط شد.

فعالیت تیم‌های نظارتی دامپزشکی به منظور حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌شود.

وجود بیش از ۸۰۰ مورد بیماری مشترک و قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب کریمه کنگو بر اهمیت رعایت بهداشت از سوی مردم و هیات های مذهبی می افزاید.
پرهیز از کشتار دام‌های بیمار، شستشوی محل ذبح دام با مواد ضدعفونی کننده، دفن بهداشتی آلایش غیرخوراکی و ... از جمله اقدامات بهداشتی است که می تواند پس از ذبح دام صورت گیرد.
در ایام تاسوعا و عاشوری حسینی هفت تیم ثابت و ۱۰ اکیپ سیار متشکل از ۱۵ نفر دامپزشک ، ۱۷ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ۱۰ نفر از ناظرین شرعی در استان به عزاداران حسینی خدمات رسانی کردند.

6156/۶۹۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.