سالار قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این اقدام فرهنگی – معنوی را ترویج این فریضه الهی در بین دانش آموزان ذکر کرد.

وی افزود: یکی از برنامه های شاخص آغازین سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش البرز درحوزه نماز است که از آن جمله می توان به اهدا محصولات فرهنگی نماز به دانش آموزان ، انتقال پیام های آموزشی با موضوع نماز، ارائه دکلمه ، مسابقه ، نمایشگاه ، اقامه نماز جماعت در اولین روز مهر و دعوت ازخانواده معظم شهدا برای بیان خاطرات و توصیه های فرزندان شهیدشان در زمینه نماز اشاره کرد.

قاسمی  با بیان اینکه از اقامه نماز به عنوان رفتار و وظیفه‌ ای دینی یاد می‌شود، خاطرنشان کرد:  اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی و تحقیقات مربوط به سلامت، جنبه‌های علمی تاثیر نماز بر سلامتی کشف شده است.

وی نماز را یک واجب الهی دانست و یادآورشد: خداوند این فریضه دینی را در پنج وعده روزانه مقرر فرموده‌ است که از مهمترین اثرات آن تقرب به خداوند و دریافت رحمت بی‌کران اوست.

قاسمی بیان داشت: خداوند هر فریضه‌ای را که بر انسان واجب کرده، دارای فواید بسیار زیادی است که عامل رشد و تکامل فردی و اجتماعی او می شود، امروزه علم پزشکی دنیا در خصوص سلامت معنوی و نقش نماز، دعا و دینداری در سلامت جسمی، روحی و روانی به توفیقاتی دست یافته است، برگزاری نماز جماعت یکی از اهداف اساسی و نشانه حکومت صالحان است و ما وظیفه داریم به عنوان حکومت اسلامی نماز جماعت را در مدارس برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز جماعت درمراکز آموزشی و پرورشی از فعالیت های محوری آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به اینکه نماز بهترین راه ترویج امر به معروف در جامعه است، اظهارداشت: یکی از ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به بخش تربیتی اختصاص یافته است.

قاسمی  عنوان کرد:  آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب با تاکید بیش از پیش به اهمیت نماز به دنبال فراهم کردن زمینه رشد و تعالی جامعه است.

وی بیان داشت: در قالب پروژه مهر ۹۸ در البرز، غبار روبی نمازخانه‌ها و همچنین  گنجاندن زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس این استان در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در مدارس البرز نماز جماعت را برگزار می کنیم تا دانش آموزان در سنگر علم و دانش با این فریضه دینی شناخت پیدا کنند و نماز را در خانه و مدرسه اقامه کنند.

استان البرز ۲ هزار و ۹۰ کد مدرسه دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.