به گزارش ایرنا، حسین فاضلی هریکندی روز یکشنبه در شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت المال با بیان اینکه یکی از وظایف مهم دستگاه های حاکمیتی به ویژه قوه قضائیه حفظ و احیای حقوق عامه است اظهار داشت: اقدامات باید به گونه ای باشد که  در حقوق عامه، موضوع حق از بین نرود، چرا که همانگونه که نفع حفظ این حقوق برای همه است ضرر ناشی از ضایع کردن آن نیز متوجه همگان می شود.

وی اضافه کرد: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی یکی برنامه های مهم دستگاه قضا استان با هدف حفظ حقوق عامه است که البته این موضوع در سایر استانها نیز گزارش می‌شود، اما  در البرز این موضوع به جهت ویژگی‌های منحصر به فرد آن خاص‌تر است.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه رشد جمعیت، استان شدن و گسترش البرز در یک روند طبیعی نبوده، گفت: به دلایل مختلف از جمله نزدیکی با پایتخت و مهاجرپذیری، البرز به سکونتگاه پایتخت مبدل شده و نقاطی که بیشترین مشکل در موضوع  ساخت و ساز را دارد، خوش آب و هواترین مناطق البرز از جمله ساوجبلاغ است.

وی ادامه داد: بخشی از این ساخت و سازها با وجود آنکه شکل و شمایل ویلایی دارد ولی جلوه بصری بدی ایجاد کرده و از سوی دیگر از پلاک خودروها مشخص شد هکه اکثریت مالکان آنها از پایتخت آمده‌ و غیرمقیم هستند.

رئیس کل دادگستری البرز افزود: بهره‌مندی از محیط‌ زیست، آب و خاک، اراضی ملی جزء حقوق مسلم همه مردم در حال و آینده است و همه دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی موظف هستند که به حفظ حقوق بیت‌المال توجه ویژه داشته باشند.

فاضلی هریکندی گفت:  گاهی حقوق عامه در مالکیت خصوصی افراد نیز تسری پیدا می‌کند. در اینگونه موارد قانونگذار، دستگاه‌های اجرایی مربوطه را ملکف به دخالت در حفظ آن کرده ، به عنوان مثال، ساخت و ساز در باغ یا زمین زارعی با مالکیت شخصی بدون رعایت تشریفات قانونی ممنوعیت قانونی داشته و ورود دستگاه‌های حاکمیتی در اِعمال قانون به این موارد توجیه‌پذیر است.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.