به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ولایی برحق روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ماه محرم و نحوه برگزاری عزاداری در هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها، دستگاه اباعبد الله الحسین (ع) را در تربیت نسل انقلابی و مؤمن مهم و اثرگذار برشمرد.
وی قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی به منظور تبیین واقعه کربلا و اثرات آن در شکل‌گیری انقلاب‌های منطقه‌ای با حضور خطیبان توانمند، جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان عاشورایی و تلاوت قرآن کریم را از مهمترین برنامه‌های فرهنگی در دهه اول و دوم محرم در هیئات مذهبی استان البرز دانست.
حجت‌الاسلام ولایی گفت: امروز مظلومان و مستضعفان عالم با تأسی از قیام حضرت اباعبد الله الحسین (ع) و با کمترین امکانات در مقابل ابرقدرت‌هایی چون آمریکا و رژیم اشغالگر قدس ایستاده‌اند و آنها را به چالش کشیده‌اند که نمونه بارز آن مردم مظلوم یمن هستنند که بیش از پنج سال است رژیم آل سعود نتوانسته بر آنها غالب شود.
وی ادامه داد: تا قیام حضرت اباعبد الله الحسین (ع) هست، اسلام هم زنده است و نور این قیام هرگز در دل بندگان مخلص خداوند متعال خاموش نخواهد شد و هرچه مستکبران عالم تلاش کنند تا این نور الهی را در دل بندگان خاموش کنند، نخواهند توانست.

در استان البرز حدود سه هزار هیات مذهبی فعال هستند.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.