به گزارش ایرنا، سردار سید یوسف مولایی در اجتماع بزرگ زینبیون شهرستان فردیس که عصر چهارشنبه با حضور مادران و پدران شهدای مدافع حرم، بانوان و راهروان راه زینب (ع) در مهدیه آل یاسین فردیس برگزارشد، افزود: نقش زنان در عاشورای حسینی بی بدیل بود و  در عصر حاضر نیز بانوان ایرانی با تربیت صحیح فرزندان در تراز انقلاب اسلامی همان مسیر عاشورایی را در پیش گرفته اند.

وی ادامه داد: بانوان ایران اسلامی با تربیت صحیح فرزندان و حمایت از مردان انقلابی، در رشد و شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشته اند.

سردار مولایی، مادران شهیدان بهنام محمدی و محمدحسین فهمیده  را نمونه بازر بانوان فداکار جامعه امروزی برشمرد و اظهار داشت:دیدن مادران شهدا، صبر و بردباری حضرت ام البنین (س) دراذهان زنده میشود.

مولایی گفت: خواص آن زمان، حاضر نبودند امام حسین(ع) را همراهی کنند ولی بعضی از زنان فرزندانشان را تربیت کردند و در راه خدا و اسلام دادند.

وی به نمونه بارز تراز تربیت عاشورایی به تربیت حسینی مادر شهید حججی اشاره کرد و افزود: اگر تربیت حسینی مادر شهید حججی نبود حججی ها به وجود نمی آمدند.

 فرمانده سپاه استان البرز گفت: دردوران دفاع مقدس، مادران فرزندان خود را راهی جبهه های حق علیه باطل می کردند و مشوق و انگیزاننده برای رزمندگان اسلام بودند.

مولایی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره ) که ملت ایران بهتر از مردم دوران پیامبر(ص) در حجاز میدانستند، اشاره کرد و افزود: امروز مادران و همسران شهدا مروج فرهنگ عاشورایی هستند و اگر روحیه کربلایی مادران نبود رزمندگان نمی توانستند در جبهه پیروز شوند.

وی با بیان اینکه بهترین زمینه برای کار زینبی کردن دشمن شناسی و بصیرت شناسی است، اظهار داشت: دشمن به دنبال گرفتن اسلحه ما است که اسلحه ما غیرت،دین،صلابت و ایمان است.

در پایان این مراسم از پدران، مادران و همسران شهدا در شهرستان فردیس تجلیل شد.

۷۴۱۳/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.