به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی عصر یکشنبه در اجتماع عاشوراییان استان البرز با بیان این که مهمترین پیام این اجتماع ها درس مقاومت است، به موضوع معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: این معضلات بدون مقاومت در جبهه حق برطرف نمیشود.

وی به بررسی میدانی وضعیت اجتماعی کرج پرداخت و بیان داشت: متاسفانه در این ایام سوگواری در کوچه و خیابان ها مسائلی دیده می شود که دل انسان به درد می آید و باید خون گریست.

امام جمعه کرج  با اشاره به اجتماع عظیم عزاداران حسینی گفت: این اجتماع باید امر به معروف کرده و جلوی منکر را بگیرد چرا که هدف حسین(ع) در جای جای کلماتش و مسیری که قدم برمی داشت این بود که اهل امر به معروف و نهی از منکر باشید.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: مردم و مسئولان امروز وظیفه شان سنگین تر شده ، چه دستگاه های دولتی و چه خصوصی. اگر بر خلاف موازین شرعی و عفت عمومی قدم برداشت دستگاه های قانونی باید جلوی آنها را بگیرند و در این زمینه مسئول هستند.

آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: قابل قبول نیست که هر کسی هر طور که دلش می خواهد قدم بردارد و عفت عمومی ما را از بین ببرد. دستگاه هایی که در این رابطه وظیفه دارند باید به صورت محکم بدون هیچ ملاحظه ای کار را به پیش ببرند و تعارف نکنید.

وی ادامه داد: زنان، مردان و جوانان همگی باید پای کار باشند، نگویید به ما ربطی ندارد، همه در یک کشتی نشسته ایم که اگر گوشه ای از آن سوراخ شود همه ما غرق می شویم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز دربخش دیگری از سخنانش گفت: امروز می بینید که شیعیان و مسلمانان جهان از جمله یمن،کشمیر،افغانستان، لبنان، عراق و دیگر کشورها، ایستادگی و مقاومت می کنند که این را به پیروی از قیام امام حسین (ع) دارند.

وی ادامه داد: مسیر انقلاب اسلامی نیز در راه حق بوده و این مسیر را از امام حسین(ع) آموختیم.

آیت الله حسینی افزود: اگر کسی در راه خدا قدم برداشت خداوند نیز او را محکم و ثابت قدم خواهد کرد.

امام جمعه کرج با اشاره به این که استقامت و پافشاری بر حق جزو وظایف ما است، گفت: در شب عاشورا ، امام حسین(ع) و اصحابشان بر حق پافشاری داشتند و اهل مقاومت و ثبات قدم بودند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: امروز به عنوان یک مسلمان شیعه که رخت سیاه حسین(ع) را بر تن داریم وظیفه همگان است که ثابت قدم و محکم بوده و در مسیر حق گام بردارند.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مشکلات اقتصادی ، سیاسی و  اجتماعی و مسائلی که در دیپلماسی و روابط خارجی ما وجود دارد باید با عزت و قدرت قدم برداشت و با تاسی از حسین(ع) مسیر و فرهنگ این بزرگوار کشور را به سمت مقصد و اهدافش پیش برد.

امام جمعه کرج افزود: این مهم محقق نمی شود مگر با ثبات قدم و مقاومت. همان درسی که مدت هاست رهبر معظم انقلاب به ما تذکر می دهند.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.