به گزارش ایرنا، غلامرضا توکلی  روز چهارشنبه در بازدید از یکی از کشتارگاه های صنعتی طیور استان البرز گفت: برای پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک انسان و دام باید مبدا محموله های طیور ، زمان بارگیری و گواهی بهداشتی این محموله ها کنترل شود.

 محموله های فاقد مجوز بهداشتی نباید وارد خط کشتار  شوند زیرا از نظر سلامت مورد تایید دامپزشکی نبوده و منجر به آلودگی خط کشتار می شود.

توکلی  افزود: تمام ۶ کشتارگاه صنعتی طیور در استان البرز دارای دامپزشک به عنوان مسئول فنی بهداشتی هستند و مسئولیت کنترل بهداشتی محصولات تولیدی را برعهده دارند.

همچنین  کشتارگاه ها دارای ناظر به منظور کنترل ذبح شرعی طیور می باشند و در مجموع اداره کل دامپزشکی استان بر عملکرد آن ها نظارت دارد.

توکلی با اشاره به طرح ملی ارتقای کیفیت گوشت مرغ در کشور بر راه اندازی خط ۲ برای  کشتارگاه‌های طیور استان تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح با مزیت رقابتی در بروزرسانی کشتارگاه طبق دستورالعمل‌های دامپزشکی و در نتیجه تولید محصول با کیفیت با درجه بندی مشخص برای مصرف‌کننده می شود.

با راه اندازی خط ۲ در کشتارگاه های طیور ماندگاری مرغ های کشتار شده افزایش می یابد به طوریکه مرغ گرم از سه روز به پنج روز و مرغ منجمد از ۱۲ ماه به ۱۵ ماه افزایش ماندگاری خواهند داشت.

همچنین با راه اندازی خط ۲ کشتارگاه ها، کارگر دخالتی در روند کشتار ندارد و تمام کارها به صورت اتوماتیک انجام شده و مرغ ممتاز در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه خواهد شد.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.