به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز دوشنبه  در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش  البرز که  در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برگزارشد، افزود: اولویت سال تحصیلی آینده عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه  آموزش و پرورش در البرز با ۲ رویکرد تربیتی کارش را شروع کرده است، خاطرنشان کرد: پیام شروع و پایان سال تحصیلی در این استان با نماز است .

قاسمی  بیان داشت: فعالیت کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش هم برای سال جدید در چهار محور که شامل توسعه مدارس صدرا، توانمندسازی، طراحی و اجرای آموزش های خانواده و شناسایی ظرفیت ها برای تعمیق باورهای دینی می شود ، سازماندهی شده است.

 تقویت رشته ادبیات و علوم انسانی در استان به گونه ای که برای اولین بار این رشته را وارد مدارس سمپاد شده است.

تدوین بسته های آموزشی، انجام برنامه های پژوهشی، آسیب شناسی وتوانمندسازی نیروی انسانی با هدف رسیدن به اهداف کمیته  همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش  از  برنامه های در دست اجرای آموزش و پرورش البرز است.

قاسمی  از تامین کلاس های درس به عنوان یکی از دغدغه های مهم البرز نام برد و اضافه کرد: به همت دولت و خیرین یک هزار کلاس درس در این استان در حال احداث است که تا مهرماه ۱۶۰ کلاس آن ها آماده افتتاح می شود و ۹۰ درصد کلاس های دیگر نیز تا مهر سال آینده بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ۵۰ درصد مدارس البرز ۲ نوبتی است و تراکم بالای دانش آموزی در آن بالاست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: تربیت اسلامی فلسفه تشکیل کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره برآن تاکید می کنند.

فرشته فهمیده تصریح کرد: کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با شاخص های مهم تربیتی – اسلامی فعال شده است که از آن جمله می توان به پاسخ دادن به نیازهای تربیتی دانش آموزان، نشاط و شادابی مدارس،تقویت پژوهش، ایجاد برنامه های بومی ، پیگیری مطالبات و پیشنهادات مراجع عظام و توانمندسازی و بالا بردن سطح معرفتی  جامعه هدف اشاره کرد.

در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ، کمیته همکاری ها در البرز ۵ نشست برگزار کرده است که ۱۶ مصوبه در پی داشت.

 در طرح روشنا مدارس استان ۱۰۰ مربی خواهر و برادر فعالیت داشته است و ۳۰۰ روحانی هم در طرح امین مشارکت کردند.

فهمیده ادامه داد: در سال تحصیلی آینده، برنامه های کیفی بر اساس شاخص های کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش برای البرز پیش بینی شده است.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.