به گزارش ایرنا،آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز دوشنبه در نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش البرز اظهار داشت:  باید به طرح الگوی دفاعی و فرهنگی که از سوی آموزش و پرورش  ارائه شده  توجه کرد زیرا آسیب هایی در جامعه وجود دارد که باید ریشه یابی شوند.

وی ادامه داد: از جمله این آسیب ها  می توان به ماهواره، فضای مجازی و ... اشاره کرد.

آیت الله حسینی همدانی گفت:  سواد رسانه ای را باید در جامعه گسترش داد لذا کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این راه مسئولیت مهمی برعهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ، استمرار نشست های این کمیته  را موثر و راهبردی دانست و افزود: از دستاوردهای آن می توان برای اجرایی شدن برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تشکیل کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید تقویم زمانی ۲ ماهه تعیین شود و مصوبه های آن با جدیت پیگیری کرد.

امام جمعه کرج تصریح کرد: اعضای کمیته همکاری های البرز باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را با دقت مطالعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز دوره پیش دبستانی را یک دوره مهم دانست و اظهار داشت: آموزش ها به کودکان در این دوره باید رویکرد تربیتی داشته باشد.

وی گفت: توانمند سازی نیروی انسانی، افزایش مدارس صدرا ، حضور بیشتر روحانیون در مدارس، پرداخت حق الزحمه ها، اقامه نماز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد.

در این نشست اعضای کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به بیان دیدگاه های خود در زمینه برنامه های دردست اقدام برای اجرا در سال تحصیلی آینده پرداختند .

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.