به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در نشست صمیمی با کارکنان جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد : با توجه به عملکرد اخذ شده از حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های این واحد رو به رشد است. 

وی با بیان اینکه جهادگران با تقویت روحیه همدلی و هم‌افزایی می‌توانند به روند توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان سرعت ببخشند، اظهار کرد: عملکرد جهاددانشگاهی واحد اردبیل و اعتماد دستگاه‌های اجرایی در واگذاری ماموریت‌های مهم به این نهاد، نشان‌دهنده نقش تأثیرگذار این واحد در توسعه استان است. 

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر این نهاد با شناخت نقاط قوت و ضعف خود، فعالیت‌هایش را پیش می‌برد و به دنبال رفع کاستی‌ها است، ادامه داد: با توجه به اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی از رسالت‌های مهم جهاددانشگاهی است به همین خاطر این نهاد سعی دارد با ارائه آموزش‌های مهارتی و اجرای طرح‌ و برنامه‌های مهم نقش خود را در ایجاد کسب وکار استان ایفا کند. 

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارت محور می‌تواند زمینه‌ لازم را برای اشتغال‌زایی فراهم کند تصریح کرد: در حال حاضر فضای فیزیکی لازم و تجهیزات مناسب در پنج مرکز آموزشی جهاددانشگاهی فراهم شده تا علاقه‌مندان بتوانند با بهره‌گیری ازدوره‌های آموزشی این نهاد توانمند شوند. 

وی از بهره‌مندی بیش از ده هزار نفر از خدمات آموزشی جهاددانشگاهی در استان در سال گذشته خبر داد، اظهار کرد: این نهاد با برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزش ضمن خدمت کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان، علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند، زمینه مهارت‌افزایی را برای ورود به کسب و کار فراهم می‌کند. 

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی بیشتر استان لازم است بیش از پیش تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی این واحد با ارائه الگوی مناسب، ارتقاء سطح آموزش‌ها و کمک به دریافت مجوزهای لازم، فناوران و پژوهشگران را برای تولید محصول  حمایت و پشتیبانی می‌کند و این امر قطعا موجب ایجاد انگیزه در آنها می‌شود. 

اوچی اردبیلی با بیان اینکه این مرکز تنها مرکز رشد تخصصی استان در حوزه فناوری گیاهان دارویی است، تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز در بین ۲۲ مرکز رشد فعال جهاددانشگاهی در سطح کشور جایگاه پنجم را دارد که این رتبه مایه افتخاری برای استان است. 

استقرار ۳۴ طرح فناورانه در در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۵ شرکت و یک هسته فناور با ۳۴ طرح فناورانه در در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل استقرار دارند که همه آن‌ها در مرحله رشد هستند. 

وی از رشد ۶۵ درصدی چاپ کتاب در مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: از آغاز فعالیت تاکنون ۹۳ عنوان کتاب در هفت گروه کشاورزی، علوم انسانی، مهندسی، محیط زیست، دین و معارف، زبان خارجه، پزشکی و اقتصاد چاپ شده است. 

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل اجرای ۲۶ طرح پژوهشی توسط این واحد در سال گذشته را نشان از اعتماد و توجه مسئولان استانی به این نهاد دانست و خاطرنشان کرد:  فعالیت‌های تحقیقاتی این نهاد در راستای توسعه مطالعات کاربردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفع نیازهای درمانی و پژوهشی استان انجام می‌گیرد. 

اوچی اردبیلی افزود: مرکز درمان ناباروری قفقاز از ظرفیت‌های سلامت باروری استان محسوب می‌شود که اختصاص و تهیه فضای فیزیکی مناسب برای این مرکز از برنامه‌های مهم جهاددانشگاهی اردبیل برای توسعه این مرکز است. 

وی ادامه داد: پزشکان متخصص و توانمند با استفاده از تجهیزات و امکانات مناسب در راستای  ارتقای میزان موفقیت درمان و رضایت‌مندی مراجعین به مرکز درمان ناباروری قفقاز تلاش می‌کنند. 

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: یکی از اهداف توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، راه‌اندازی و ایجاد مجتمع سلامت است که به یقین این امر توسعه حوزه گردشگری سلامت در استان را به دنبال خوهد داشت. 

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ دانشجو در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اردبیل تحصیل می‌کنند، یادآور شد: این مرکز در بین سایر مراکز علمی کاربردی استان، بیشترین جذب دانشجو را دارد و طبق ارزیابی نهادهای نظارتی از مراکز فعال است. 

وی اظهار کرد: این مرکز با نیازسنجی، رشته‌های تحصیلی اشتغالزا و مهارت محور را در استان شناسایی کرده است و با بهره‌گیری از اساتید مجرب و فضای فیزیکی مناسب، خدمات آموزشی را ارائه می‌کند. 

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1249282
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.