به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این نشست گفت: همه تلاش ها به این مسیرهدایت می شود که بازگشایی مدارس البرزدرفضای با نشاط فرهنگی و تربیتی انجام شود.
سالار قاسمی اظهارداشت: در چند سال اخیر حدود ۱۰۰ هزار نفر به آمار دانش آموزی البرز اضافه شده به گونه ای که نزدیک به نیم میلیون دانش آموز در این استان تحصیل می کنند.
 با وجود چنین تراکم دانش آموزی و فرسودگی بسیاری از فضاهای آموزشی اجرای اقدامات فرهنگی در مدارس البرزاهمیت ویژه ای پیدا می کند.
امسال یک هزار کلاس درس در استان در حال ساخت است که ۱۶۰ کلاس برای سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد و  مابقی حداکثر طی ۲ تا سه  سال آینده آماده خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی شهرداری کرج ادامه داد: این همکاری ها نه فقط در آغاز سال تحصیلی بلکه در تمام ایام سال باید ادامه پیدا کند تا شاهد یک فضای فرهنگی در سطح استان باشیم.
وی تصریح کرد: همکاری  مستمر شهرداری کرج با آموزش و پرورش موجب می شود بقیه دستگاه ها و نهادها ی فعال در استان نیز پای کار بیایند.
قاسمی در ادامه با توجه به ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان خواستار ارائه بسته های فرهنگی و تربیتی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج برای توزیع در مدارس شد.
 فضاسازی شهری به مناسبت مهرماه و تقدیر از مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی اقدام مناسبی است که می تواند انجام شود.
 خیرین مدرسه  ساز البرز در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کرده اند که رقم قابل توجهی است و اگر در شرایط کنونی همراهی آنان نبود شرایط به مراتب دشوارتر بود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: انجام چنین اقداماتی پیام روشنی مبنی بر حاکم بودن رویکرد فرهنگی دستگاه های اجرایی البرز خواهد داشت که باعث مشارکت بیش تر مردم و سایر نهادها در این موضوعات می شود.
شهردار کرج نیز گفت: هزینه در آموزش به رشد جامعه منجر می شود.
علی کمالی زاده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در کنار مدیریت شهری نقش به سزایی در فرهنگ سازی در زمینه های مدیریت پسماند؛ احیای فضای سبز و ... بین نسلهای جدید که آینده سازان کشور هستند دارد.
وی در ادامه با اشاره به وظیفه شهرداری در روزهای منتهی به آغاز ماه مهر، اضلفه کرد: آذین بندی معابر و خیابان ها؛ توسعه فضای سبز، رنگ آمیزی جداول و خط کشی مجدد محل گذر عابرین پیاده و ایمن سازی مسیرهای منتهی به مدارس تنها بخشی از وظایف شهرداری در روزهای آخر تابستان است.
کمالی زاده تصریح کرد:سعی می کنیم برای سال تحصیلی جدید دو یا سه مدرسه از هر منطقه را انتخاب و تعدادی از کلاسهای آنها را هوشمندسازی کنیم تا دانش آموزان در شرایط  ‌استاندارد و مطابق با تکنولوژی روز آموزش ببینند.
 باید طوری برنامه ریزی صورت بگیرد که در نیمه اول شهریور عملیات حفاری در خیابان های شهر به پایان برسد تا مشکلی در تردد دانش آموزان و عبور و مرور سرویس مدارس ایجاد نشود.
 از مدت زمان عملیات تراش و روکش آسفالت هم باید کاسته شود تا شاهد کمترین  مزاحمت برای شهروندان در روزهای اول مهر ماه باشیم.
 سال‌هاست ستاد استقبال از مهر با دبیری معاونت خدمات شهری تشکیل می شود و امسال نیز برنامه ریزی لازم  صورت گرفته تا با اجرای طرح های مختلف به بهترین شکل به استقبال ماه مهر برویم.

شهردار کرج، شست و شوی معابر و خیابان‌ها، جمع آوری زباله از سطح شهر، خط کشی معابر منتهی به مدارس و دانشگاه ها، مرمت حفاری ها و روکش آسفالت معابر بخشی از طرح هایی است که در روزهای نزدیک به آغاز ماه مدرسه اجرایی می شود.

وی، توزیع سلطل های زباله تفکیک از مبدا در مدارس، انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت سازمان حمل و نقل بار و مسافر برای جابه جایی دانش آموزان، کمک رسانی به آذین بندی و با نشاط سازی مدارس و بهسازی فضای سبز مدارس معرفی شده از سوی آموزش و پرورش را از دیگر طرح های اجرایی ستاد استقبال از ماه مهر عنوان کرد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.