لیگ علمی بین المللی پایا بزرگ‌ترین آزمون گروهی علمی کشوراست که توسط سازمان بسیج دانش آموزی ، موسسه رزمندگان اسلام و خانه ریاضی تهران با هدف ترویج یادگیری مشارکتی برگزار می شود.

در این رویداد بزرگ علمی که  در بهمن ماه ٩٧ فراخوان شد، ٤١ هزار نفر در ١٢ رشته شرکت کردند که از این تعداد، ١٢هزار نفر در مرحله نیمه نهایی و ٦٠٠ نفر در مرحله پایانی حضور داشتند.

  این آزمون در سه بخش آزمون فردی پاسخ کوتاه، آزمون امدادی و آزمون تشریحی فردی و گروهی برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که با حضور شرکت کنندگان بین المللی از کشورهای انگلستان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، هندوستان، سوریه و لبنان در مشهد برگزار شد، ٣٦نفر در بخش فردی و ٣٦ تیم در بخش گروهی مدال دریافت کردند.

  به گزارش ایرنا، مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج روز سه شنبه درآیین استقبال از دانش آموزان اعزام شده به دوازدهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا در راه آهن کرج اظهارداشت: لیگ پایا بزرگ‌ ترین مسابقه علمی و پژوهشی در جهان اسلام است.

ابراهیم فلاح نژاد اظهارداشت: مسابقات لیگ پایا در هفت رشته برگزار شد که امسال برای نخستین بار بخش کارآفرینی هم به آن اضافه شده است.

وی یادآورشد: مسابقه لیگ پایا ، دانش آموزان را از فضای صرفا تئوری دور کرده و سعی شده تا دانش آموزان در ۲ بخش چالشی و فراینده ها به رقابت با هم بروند که این موضوع باعث می شود تا آینده سازان کشور علاوه بر حل مسائل تئوری با ساخت و مدل سازی پژوهش ها وارد فضای کسب و کار شوند و از فضای تک رشته ای نیزخارج شوند.

 پیام لیگ پایا این است که ایران با اتکا بر دانش خود می‌تواند بر لبه تکنولوژی روز جهان حرکت کند لذا هدف برگزار کنندگان این لیگ علمی – پژوهشی بین المللی هم تحقق فرموده مقام معظم رهبری است تا خودباروی را در دانش آموزان نهادینه کنیم.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج ادامه داد: دردوازدهمین دوره لیگ بین المللی پایا دانش آموزان هستی حصادی، حنانه جمالی، ملیکا حسنی، مریم مقدس و صبا رضی توانستند مدال طلای  رایانه  را کسب کنند.

فلاح نژاد خاطرنشان کرد: هدی لطفی، باران باریکانی، مهراوه سخایی، اطمه وحیدی فر و مریم اکبری نقره کارآفرینی را به دست آوردند.

وی از معصومه کاظمی، هانیه سلطانی، مهدیه هدایت پور، فاطمه صدیقی و زهرا سیفی حسین آبادی به عنوان مدال آوران طلا در رشته انسانی یاد کرد.

این مسئول عنوان کرد: هستی حصادی در بخش انفرادی نقره و دیپلم افتخار برای چالش  رایانه و برنامه نویسی را برای البرز به ارمغان آورد.

فلاح نژاد تاکید کرد: از استان البرز پنج تیم از دبیرستان فرزانگان  سه متوسطه دوره دوم به مرحله کشوری راه یافتند.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد که حدود پنج  هزار نفر آن در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می کنند.

۲۸۱۹/  ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.