روزنامه پیام آشنا در شماره ۱۴۵۰ خود اظهاررات معاون عمرانی وزارت کشور را به عنوان مهمترین تیتر صفحه نخست انتخاب کرد و نوشت: افتتاح فاز اول آزادراه تهران – شمال به زودی.

این روزنامه تمرکز جدی در تولید داروهای بیوتک، ایران قهرمان جام جهانی تکواندو شد، بیرانوند مرد سال فوتبال ایران شد، ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت و بهره برداری از ۲۷ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی در استان را نیز به عنوان دیگر تیترهای مهم صفحه نخست انتخاب کرد.

در بخشی از سرمقاله روزنامه پیام آشنا با عنوان «نوشت افزار چینی ضلع سوم تاسف فرهنکی» به قلم الهام آمرکاشی آمده است: به استنادِ آمار و ارقام موجود و مندرج بازارهای نوشت‌افزار داخلی و کمبود و عدم ترویج فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه، عرضه محصولات فرهنگی در سطح شهر است که در زمینه نوشت‌افزار داخلی در یکایک غرفه‌ها و باجه‌های فروش لوازم‌التحریر، ویترین نسبتا خالی برای عرضه وجود دارد و در تقابل، با هزینه‌های لاکچری و تقبل قیمت‌های گزاف، نوشت‌افزارهایی با برچسب‌ها و نمایش و تبلیغ فضاهای غربی دیده می‌شود که فی الجمله: همت کم‌رنگی از گام‌های فرهنگ ایرانی درحال خودنمایی است.

ترسیم یک برآیند ذهنی، تأمل برانگیز است: محصولات فرهنگیِ مختصِ دانش‌آموزان را به یک سه‌ضلعی تشبیه کنید.

کمبود عرضه محصولات ایرانی در تقابلِ تبلیغ و تنوع و تعدد نوشت‌افزارغربی را در دوضلع برآیند فرهنگی قرار دهید که با خودنماییِ محصولات چینی که به طور گسترده در کف بازار کنونی، ضلع سوم توزیع و توجه را به خود اختصاص داده، تأسف فرهنگی در حوزه نوشت‌افزار داخلی را بیش از پیش قابل رؤیت کرده است.

عرضه محصولات چینی با کیفیت نازل  و مواد مورد استفاده خطرناک برای سلامتی کودکان در کاربرد تهیه نوشت‌افزار وارداتی تاحدی هشدار و بحران‌زا محسوب می‌شود که به توالی و تکرار، خبر از اجتناب ضرورتِ استفاده این محصولات بارگزاری می‌گردد اما آنچه باید برای اجرایی و عملیاتی ساختن این مهم از سوی یکایک نهادهای ذیربط قابل رؤیت باشد، کماکان در کانون اهمال و بی‌توجهی قرار دارد.

این روزها در بازار نوشت‌افزارداخلی، در جلد صفحات و مداد تراش‌های دانش‌آموزان، به جای رقابت با کشورهای غربی در فرهنگ و هنر، فضای وسیعی برای شوآف آثار غربی باز شده و حضور کم‌رنگ آثار ایرانی در سطر نخست جلوه‌گری می‌کند.

آنچه از راهبردی‌ترین موارد مهم در مسیر فرهنگ‌سازی و ضرورت جامعه حاضر است، توجه و تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و افزایش توان داخلی در تولیدِ ابتدایی‌ترینِ محصولات و ملزومات دانش‌آموزی است تا بل بتوان با ترویج صحیح و کاربردیِ الگوهای شکیل در مسیر تولید فرهنگی،گام‌های جوان جامعهکنونی به سمت سبک زندگی ایرانی برداشته شود.

روزنامه سپهر ایرانیان نیز در شماره ۵۶۵ خود «افق بازار مسکن امیدوارکننده شده است» را به عنوان مهمترین تیتر صفحه نخست انتخاب کرد.

جزئیات طرح پیشنهادی مکرون به ترامپ درباره ایران، ایران در شاخص‌های فساد جایگاه خوبی ندارد و اروپا فقط ۱۰ روز برای عمل به تعهدات برجامی خود فرصت دارد دیگر تیترهای صفحه نخست این روزنامه است.

همچنین روزنامه دنیای هوادار در شماره ۲۹۵ خود «مردهای قانون زیر تیغ بی قانونی!» را به عنوان مهمترین تیتر صفحه نخست انتخاب کرده است.

دشمن نتوانسته در نظام رخنه کند، برندسازی عاطفی و عکس‌العمل مصرف‌کننده با هوش هیجانی بالا ، فیلم کوتاه برچسب آماده نمایش شد و موفقیت بدون ابزار ممکن نیست از دیگر تیترهای صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه پیام سپیدار نیز در شماره ۱۲۵۱ خود اظهارات استاندار البرز را به عنوان مهمترین تیتر صفحه نخست خود انتخاب کرد و نوشت: سه هزار میلیارد تومان طرح و پروژه از لیست کلنگ‌زنی خارج شد.

رونمایی از نخستین سورفکتانت‌ریوی تولید شده ایران در البرز، تکریم ارباب رجوع از انتظارات مهم مردم البرز است و گشایش ۵۶ پروژه عمرانی در نظرآباد از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

«تاریخچه پیدایش شغل کارمندی» هم عنوان سرمقاله روزنامه پیام سپیدار است.

از مجموع ۲۱۹ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۵ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۵ ماهنامه، هشت دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۰ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک  ۲ فصلنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت در البرز دریافت کرده‌اند.

۷۵۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.