به گزارش ایرنا، توسعه شبکه های آبیاری نوین با هدف استفاده بهینه از آب و بالابردن میزان تولید و کاهش هدر روی  آب طی سال های اخیر در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

سید مجید موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز روز چهارشنبه با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان البرز به روش های مختلف نوین آبیاری مجهز شده اند، گفت: به ازای هرهکتار اجرای عملیات آبیاری نوین مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی، توسعه روش های نوین آبیاری و احیاء و بازسازی قنوات را از برنامه های این سازمان در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت : اجرای چهار هزارهکتار سیستم آبیاری تحت فشار دراراضی استان پیش بینی و در حال اجرا می باشد.

با اجرای این عملیات میزان اراضی تجهیز شده استان به حدود ۲۰ هزار هکتار بالغ می شود.

موسوی اظهار داشت: پروژه  استفاده از پساب تصفیه شده در تعاونی تولید ماهدشت در سطح ۲ هزار هکتار شامل ایستگاه پمپاژ و خط انتقال و اجرای سیستم نوین آبیاری در شرف اتمام است .

وی اضافه کرد که اجرای عملیات احیاء و بازسازی قنوات  نیز در سال جاری با تامین منابع مورد نیاز با جدیت دنبال می شود و این در حالی است که در این رابطه هیچگونه محدودیت اعتباری نداریم و هر روستایی که قنات آن نیاز به بازسازی و احیاء داشته باشد اقدام خواهد شد.

استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی وباغی است.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.