به همین منظور از طریق اعتبارات مندرج در بند الف تبصره ۱۸ مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار در اختیار ۱۰ رسته بخش کشاورزی  استان قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، نرخ مصوب تسهیلات در کشور حداکثر ۱۸ درصد است که به تسهیلات پایین تر از این نرخ وام های یارانه دار می گویند چراکه مابقی سود تسهیلات از طریق دولت به حساب بانک ها واریز می شود.

سید مجید موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت تسهیلاتی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی استان، گفت: نام نویسی برای استفاده از این تسهیلات از طریق سامانهwww.cita.maj.ir  انجام می شود.

همچنین تسهیلات مربوط به اقتصاد مقاومتی از طریق سامانه بهین یاب بدون محدویت اعتباری و  تسهیلات مرتبط با مشاغل خانگی و تسهیلات مکانیزاسیون  و اعتبارات یارانه دار بانک سینا کمافی السابق برقرار است.

با تامین منابع دولتی و پایان ارزیابی و تکمیل صورتجلسات کارشناسی و ورود اطلاعات در سامانه سجاد وزارت کشور اعطای کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر در استان البرز آغاز می شود.

موسوی افزود: در مرحله اول به خسارت دیدگان در مجموع ۱۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به بهره برداران آسیب دیده پرداخت می شود.

وی گفت : همچنین بار مالی حاصل از استمهال سه ساله بدهی کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی شامل خشکسالی، سرمازدگی، آفات و بیماری ها در سال زراعی۹۷-۹۶ به میزان ۳۱۰ میلیارد ریال توسط دولت تامین و در وجه بانک های عامل پرداخت شده است.

زمینه یابی و مطالعه ۶ شهرک گلخانه ای در اراضی ملی البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد که زمینه یابی و مطالعه ۶ شهرک گلخانه ای دراراضی ملی استان درحال پیگیری است.

طی سال ۹۸ بر اساس تعهدی که وزارت جهاد کشاورزی برای استان البرز منظور نموده ، می بایست ۳۰۰ هکتار به مساحت گلخانه های استان افزوده شود.

بر همین اساس در سال جاری عملیات عمرانی و زیرساخت های شهرک گلخانه ای چوپان آباد به مساحت ۵۰ هکتار آغاز شده و پس از ایجاد زیر ساخت ها استقرار ۶۵ واحد گلخانه ای در آن شروع می شود.

همچنین زمینه یابی و مطالعه ۶ شهرک گلخانه ای دیگر نیزدراراضی ملی شهرستانهای استان درحال پیگیری است. 

استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.