به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، داریوش لطیفی روز سه‌شنبه در مصاحبه با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: از این تعداد ۴۱ رشته در مقطع کارشناسی و ۷۱ رشته در مقطع کاردانی خواهد بود. 

به گفته وی در حال حاضر دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی گرایش بهتری یافته‌اند بطوریکه جریان مهارت آموزی در استان به یک فرهنگ تبدیل می شود. 

رئیس دانشگاه جامع علمی،کاربردی استان اردبیل با اشاره به اینکه از فعالیت و جذب دانشجو در مراکز وابسته به دستگاه‌های دولتی جلوگیری شده ،اضافه کرد: امسال بر اساس مصوبه دولت مبنی بر عدم فعالیت مراکز وابسته به دستگاه‌های دولتی تنها ۱۳ مرکز خصوصی و غیردولتی حق جذب دانشجو دارند.

پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی از۲۷ مردادماه آغاز می شود

وی بیان کرد: پذیرش دانشجویان در مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اردبیل در مقطع کاردانی از۲۷ مردادماه و در رشته کارشناسی نیز از دوم شهریورماه آغاز خواهد شده و در ۱۱ رشته جدید برای اولین بار دانشجو پذیرش خواهد شد.

لطیفی گفت: این دانشگاه امسال در ۱۱۲ کد رشته، محل دانشجو می‌پذیرد.

 100 درصد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه بومی هستند

رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۰۰ درصد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه بومی هستند، افزود: در طول ۱۶ سال فعالیت این دانشگاه در استان بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی از راه‌اندازی کلینیک کارآفرینی در مراکز علمی، کاربردی خبر داد و اظهارداشت: در این کلینیک به دانشجویان مشاوره‌های لازم در مورد کارآفرینی ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی،کاربردی استان اردبیل بیان کرد: راه اندازی شرکت‌های نوآوری از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی است و  ۲ مرکز فناوری ذوب‌آهن و آرمان‌سوله در استان در حال فعالیت بوده و مرکز علمی ذوب آهن اردبیل مرکز نمونه در کشور شناخته شده و مورد تجلیل قرار گرفته است.

به دنبال جذب دانشجو به هر قیمتی نیستیم

لطیفی با اشاره به رشته جدید این دانشگاه بیان کرد: سعی کردیم با توجه به نیازهای موجود در استان رشته‌های تحصیلی، ایجاد و جذب دانشجو کنیم بطوریکه در حال حاضر ۱۱ رشته جدید در گروه‌های کشاورزی، صنعت، تربیت بدنی و... ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه استقبال جوانان و دانشجویان از رشته‌های مهارتی و مراکز علمی کاربردی افزایش یافته، افزود: این دانشگاه به دنبال جذب دانشجو به هر قیمتی نیست بلکه با توجه به نیاز جامعه و تقاضاهای جدید دانشجو می‌پذیرد.
46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1238702
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.