رئیس اتاق بازرگانی البرز ازسفر رئیس جمهور مالزی و هیات اقتصادی همراه به ایران با هدف توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، رحیم بنا مولایی اظهار کرد: کشور مالزی به عنوان معین استان البرز انتخاب شده‌ و به همین دلیل اتاق بازرگانی البرز گسترش روابط تجاری و اقتصادی با این کشور را در اولویت کاری قرار داده است .

وی ادامه داد: ایران در میان کشورهای غرب آسیا یکی از شرکای مهم کشور مالزی محسوب می‌شود و مجموع تجارت بین دو کشور در سال جاری   ۲۴۷   میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته افزون بر 11 درصد افزایش داشته است .

وی توضیح داد: روند رشد همکاری‌های تجاری استان البرز با کشور مالزی از برنامه‌هایی است که با جدیت و ابراز تمایل فعالان اقتصادی دوطرف دنبال می شود.

بنامولایی در ادامه به سفریک روزه رئیس جمهور مالزی به ایران در شهریور ماه افزود: در این سفر یک هیات تجاری و اقتصادی با هدف گسترش روابط بازرگانی رئیس جمهور مالزی را همراهی می کند .

وی گفت: در نشستی که با رایزن اقتصادی مالزی برگزار شده، تصمیم گرفته شد زمینه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین مالزی با کشورمان از جمله البرز قبل از اعزام هیات اشاره شده به ایران بررسی و اعلام شود تا بستر برای چگونگی و نحو همکاری های متقابل فراهم آید .

بنامولایی گفت: اطلاعات لازم در زمینه نحوه مشارکت، سرمایه گذاری‌ها و تضامین، در اختیار رایزن اقتصادی مالزی قرار گرفته است .

رئیس اتاق بازرگانی البرز مشکلات ناشی از تحریم‌ها در مبادلات ارزی و روابط بانکی را از چالش عمده پیش رو در روابط دو کشور طی یک سال اخیر عنوان کرد .

  وی افزود: بنا شده در صورت عدم رفع این چالش، روابط تجاری بین دوکشور   به صورت مبادله کالا و تهاتر انجام‌‌ شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.