به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، جلال گلچین از خریداری دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی برای مکانیزه کردن کشاورزی در کشت و صنعت مغان خبر داد و افزود : ۹۱ میلیارد تومان در این بخش تا کنون هزینه شده است و در صدد هستیم مشاین آلات پیشرفته در حیطه پنبه و کارخانجات فرآوری زیتون و همچنین ماشین آلان با فن آوری روز را در حوزه داشت محصولات بزودی خریداری و در کشت و صنعت مغان به بهره برداری برسانیم.

سفارش خریداری ۱۷۰ دستگاه تراکتور به شرکت سازنده انجام شده است

نایب رییس کشت و صنعت مغان خریداری ۵۰ دستگاه تراکتور از زمان حضور بخش خصوصی در کشت و مغان را یادآور شد و تاکید کرد : در رنج ماشین آلات اسب بخار سبک پیش بینی میکنیم ۱۷۰ دستگاه تراکتور دیگر به مجموعه کشت و صنعت اضافه گردد و با نزدیکتر شدن به برنامه ریزی های انجام گرفته برای فعالیت دو شیف این دستگاه ها تنها در همین زمینه ۳۴۰ اشتغال در قالب رانندگان تراکتور ایجاد خواهد شد.

وی گفت : امروز کشت و صنعت مغان به برکت ظرفیت های عظیمی که دارد و با تلاشهایی که در این مدت کوتاه توسط بخش خصوصی انجام گرفته است از مرحله تعدیل نیرو که در گذشته با آن مواجه بود به مرحله جذب حداکثری نیروی کار رسیده است.

یکی از برترین کارخانجات روغن کشی کشور در کشت و صنعت مغان راه اندازی می شود

مدیر عامل کشت و صنعت مغان از راه اندازی کارنجات روغن کشی در این شرکت خبر داد و تصریح کرد : ۱۲۵ کانتینر ماشین آلات و تاسیسات کارنجات روغن کشی با هزینه ای بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان از کشور ایتالیا خریداری شده که از مجموع آن ۲۵ کانتینر تحویل شرکت گشته و ۱۰۰ کانتینر دیگر در انتظار ترخیص از گمرک قرار دارد ، البته این سرمایه گذاری علاوه بر ۳۱۷ میلیارد سرمایه گزاری است که در ابتدا به آن اشاره شد و با تکمیل و راه اندازی این کارخانه روغن کشی و با در نظر گرفتن فعالیت ۳ شیفت آن حداقل ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی به اهمیت تکمیل پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و افزود : تکمیل راه آهن و اتصال آن به کشور آذربایجان میتواند رونق بسازایی را در منطقه و کشت و صنعت مغان ایجاد کند.

 کارنجات تولید رب در مرحله قرار داد

گلچین توسعه صنایع تبدیلی در کشت و صنعت مغان را یکی از اولویت های مهم برشمرد و بیان کرد : احداث کارخانه تولید رب گوجه یکی از اهداف برنامه ریزی شده در راستای ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه است که هم اکنون اقدامات مقتضی آغاز و در مرحله قرارداد است . برای این کارخانه ظرفیت پذیرش ۸۰۰ تن محصول در روز برآورد گردیده است که میتواند تحول چشمگیری در کشت گوجه فرنگی در منطقه داشته باشد و نیروی کار قابل توجهی به صورت مستقیم و غیر مستقیم جذب نماید.

نائب رئیس کشت و صنعت مغان افزود : کاخانجات صنایع تبدیلی عموما در جوار کارخانه قند احداث خواهد چرا که زیر ساخت های لازم از قبیل گاز و بخار و برق و … در این محل موجود است.

وی توجه به زیر ساخت های الکترونیک کشت و مغان را دارای اهمیت توصیف و گفت : تا کنون با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیون تومان در حوزه خرید و بروزرسانی الکترونیک سرمایه گذاری شده است که امکانات کامپیوتری ، الکترونیک و دوربین های مدار بسته قسمتی از این بروزرسانی هااست.

کارخانه قند کشت و صنعت مغان جانی دوباره گرفته است

مدیر عامل کشت و صنعت مغان در خصوص فعالیت کارخانه قند این شرکت نیز گفت: فعالیت کارخانه قند چند برابر شده به صورتی که در گذشته ۲ ماه در سال فعال بوده اما امروز با تدابیر اندیشیده شده ۱۰ ماه از سال را به صورت دو شیفت فعال خواهد بود . در همین زمینه بذر چغندر قند آماده گردی
ده است تا ۲۰۰۰ هکتار کشت پاییزه را شاهد باشیم تا خوراک لازم برای کارخانه قند تامین گردد . همچنین با ارتقا دستگاه های فرآوری و تولید شکر توانستیم تولید شکر سفید بسته بندی شده از شکر خام را راه اندازی کنیم که سابقا این امکان میسر نبود و صرفا تولید شکر از چغندر مقدور بوده است و با اتکا به همین دستاورد ۳۵ هزار تن شکر خام خریداری شده که از این میزان ۱۵ هزار تن تحویل شرکت شده و مابقی نیز بزودی به انبارهای کارخانه قند تحویل داده خواهد تا تولید کارخانه از نظر خوراک با مشکل مواجه نگردد. وی ادامه داد برای بازسازی و ارتقا کیفیت و بهره وری دستگاه های کارخانه قند تا امروز ۱۷٫۸ میلیارد تومان هزینه شده است اما نیازمند سرمایه گذاری های بیشتری است که امیدواریم در ادامه راه موفق به تخصیص آن گردیم.

طبقات ضعیف جامعه در اولویت استخدام ها خواهند بود

گلچین درادامه سخنان خود به انگیزه ورود ژائله در بحث خریداری کشت و صنعت اشاره کرد و افزود: ژائله سرمایه گذاری است که علاقه مند به ایجاد اشتغال و توسعه است و اصولا از نظر اقتصادی نیازی برای ورود به کشت و صنعت مغان را نمیتوان متصور بود.

وی در همین خصوص افزود: اگر کشت و صنعت مغان در بحث خرید گوجه ورود پیدا نمیکرد احتمال داشت قیمت این محصول کشاورزی تا ۱۵۰ تومان نیز کاهش پیدا کرده و باعث زیان کشاورزان شود . عده ای به ژائله پیشنهاد دادند که قیمت های خرید گوجه توسط کشت وصنعت مغان را کاهش دهد تا هم خود منتفع شود هم آنها بتوانند این محصول را با قیمت نازلی از کشاورزان خریداری کند ولی ژائله به هیچ عنوان قبول نکرد و زیر بار نرفت.

وی به تاکید مجموعه مدیریتی کشت و صنعت مغان در بهره مندی از طبقات ضعیف جامعه در استخدام ها اشاره و خاطر نشان کرد : اولویت ما در استخدام ها اقشار ضعیف جامعه هستند و نیازمند فرهنگ سازی در خصوص عدم سفارشات و پیشنهادات افراد برای استخدام اشخاص مورد نظرشان هستیم.

معتقد به واژه معارض نیستیم بلکه ما همسایه داریم

مدیر عامل کشت و صنعت مغان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص چشم انداز بلند مدت کشت و صنعت و مسئله معارضین و قیمت گذاری زمین گفت : در ابتدا باید بگویم که ما کار اقتصادی و توسعه ای و کار آفرینی انجام میدهیم و به هیچ عنوان وارد بحث های سیاسی نمیشویم اما نظر شخصی من در خصوص قیمت گذاری این است که نوع کاربری و بهره برداری از زمین بهترین شاخص برای تعیین قیمت است . اگر زمینی خریداری شود با این عنوان که خریدار ملزم به ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی و ایجاد کارخانجات و زیر ساخت ها باشد قطعا قیمتش با زمینی که خریداری میشود و اجازه فروش در هر لحظه را دارد متفاوت خواهد بود.

در مورد مسئله معارضین هم باید بگوییم ما قائل به واژه معارض نیستیم بلکه ما همسایگانی داریم و معتقدیم اگر همسایگان ما توانمند بوده و خوشحال باشند ما نیز به تبع آنها رویه مثبتی را طی خواهیم کرد .

در خصوص چشم انداز بلند مدت نیز آقای ژائله شعاری دارند که باید به سمت استخدام ۱۰ هزار نفری حرکت کنیم ، در همین شعار مشخص است که اگر قرار باشد ۱۰ هزار نفر در کشت وصنعت مغان مشغول به کار شوند در واقع باید به چه میزان موقعیت شغلی بر اساس ایجاد کارخانجات و صنایع تولیدی و زراعی ایجاد شود.

کشت و صنعت مغان معدن ناشناخته است

گلچین کشت و صنعت مغان را معدنی ناشناخته عنوان کرد و افزود : سرزمین مغان با هیچ کجای جهان قابل قیاس نیست اما نیارمند سرمایه گذاری وسیع و پرحجم است تا پتانسیل های آن تبدیل به دستاوردهای در سطح جهانی شود . برای رسیدن به این نقطه نیازمند حمایت مردم مغان هستیم تا با انگیزه بیشتری به سمت توسعه و رونق پیش رویم ، توسعه کشت و صنعت مغان بلاشک به رونق منطقه خواهد انجامید و از رسانه ها میخواهم با جدیت پیگیر وعده ها و عملکرد ها باشند و نتایج را به مردم و افکار عمومی منتقل نمایند.
46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1238596
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.