به گزارش ایرنا، محمدآقایاری روز سه شنبه در نشست شورای اداری کرج افزود:  یکی از دغدغه های امروز نظام اسلامی و مقام معظم رهبری بحث حقوق عامه است.
وی ادامه داد: این امر گستره وسیعی از منافع مردم و شهروندان را بر اساس اصل ۱۵۶ قانون شامل می شود و از طریق دادستانی به کلیه استانها دستور العمل نظارت و پیگیری حقوق عامه  به استانها ابلاغ شده است.
معاون دادستان کرج گفت:  استان البرزدر اجرای این قانون طی ۲ سال اخیر جزو رتبه های برتر کشور بوده و مدیران نیز زحماتی  را در این زمینه داشته اند.
آقایاری گفت: هر آنچه در شهر که ضرر و آسیب اجتماعی دارد از بهداشت ، حمل و نقل ، اراضی ملی ، تغییر کاربری ، آموزش، حریم آب و بستر رودخانه ، بستر راه و ستاد تنظیم بازار و مبارزه با قاچاق کالا و ارز  شامل حقوق عامه می شود.
وی خاطرنشان کرد: لایحه مبارزه با زمین خواری در ۵۰ ماده  در آستانه تصویب است که طی آن هر گونه اقدام ساخت و ساز از بستر رودخانه و کوه ها و هر آنچه در اراضی ملی تا تغییر کاربری ها، حریم و بستر رودخانه  است را شامل خواهد شد و شهر کرج نیز شرایط خاصی را در این زمینه دارا است.
وی افزود: شهر کرج تفرجگاه محسوب می شود این شهرها از بستر کشاورزی عالی و حاصلخیز برخوردار هستند و با این قبیل تغییر کاربری ها بعنوان مدی العموم ورود پیدا می کنیم.
آقایاری گفت: پیشگیری برای ما از اهمیت برخوردار است و از بسیاری هزینه های تحمیلی خواهد کاست بنابراین  هرگونه اغماض موجب هزینه های هنگفت می شود.
۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.