رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، بر همکاری این مجموعه برای آغاز تحقیقات ساخت واکسن تاسماهیان دریای خزر و جلوگیری از کاهش بی رویه این گونه دریایی  با متولیان امر تاکید کرد.

 به گزارش  روز سه شنبه روابط عمومی موسسه رازی، دکتر علی اسحاقی  در نشست مشترک با دکتر مریم فلاحی رئیس موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر در  زمینه درخواست این موسسه برای ساخت واکسن ماهیان خاویاری گفت: موسسه رازی برای حفظ ماهیان خاویاری دریای خزر و تداوم پرورش اختصاصی این گونه در ایران، همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

 وی افزود:  لازم است موسسه تحقیقات تاسماهیان دریای خزر پس از هماهنگی لازم با سازمان دامپزشکی، سویه های در گردش بیماری های آبزیان خاویاری را برای  مقایسه ایمنی زایی و آغاز تحقیقات در اختیار موسسه رازی قرار دهد و موسسه رازی نیز در زمینه کشت، فرمولاسیون و بهینه سازی به کمک ادجوانت های مختلف، وارد عمل شود.

 رئیس موسسه رازی همچنین با بیان اینکه پس از ساخت واکسن در مقیاس نیمه صنعتی، انجام مطالعات بالینی و بی ضرر در مزارع پرورش ماهیان خاویاری اجتناب ناپذیر است، یادآور شد: پس از دستیابی به دانش فنی ساخت واکسن در موسسه رازی، می توان تولید انبوه این واکسن را به بخش خصوصی سپرد.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از سال ۱۳۰۳ تاکنون در منطقه حصارک کرج فعالیت می کند.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.