به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج به موضوع برجام کارشکنی های غرب و بدعهدی های آمریکا اشاره کرد و افزود:  سخنان مقام معظم رهبری را در این  خصوص باید دوباره مورد توجه قرار داد و امروز برای رونق تولید، اشتغال باید از ظرفیت نخبگان و جوانان  استفاده کرد  تا اقتصاد کشور نجات یابد.

وی ادامه داد: در همین فضای تحریم جوانان ما توانستند اقدامات بسیار موثری از جمله تولید بنزین داشته باشند و به کشور افغانستان صادر کنند، کار را به دست جوانان بسپارید، اگر مسئولان در مسیر صحیح حرکت و به جای امیدواری به دیگران توکل شان به خدا باشد اقتصاد کشور به سرعت به جایگاه اصلی خودش باز می گردد.

آیت الله حسینی همدانی  خطاب به مسئولان گفت: اروپا و آمریکا هیچ سودی برای کشور به جز عقبگرد و فرصت سوزی ندارند، اگر قاطعانه در برابرشان رفتار نکنیم اروپا نیز به صراحت مانند آمریکا با ما رفتار می کند، وقتی می بینید که طرف مقابل کوتاه نمی آید و تهدید نیز می کند، انقلابی و قاطع رفتار کنید تا به نفع مردم و کشور باشد .

حزب الله کشتی جنگی صهیونیست ها را به گل نشاند

امام جمعه کرج  با اشاره به فرارسیدن سالروز جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان  در مقابل صهیونیست ها  اظهار داشت: در آن روز ها  بچه بسیجی های حزب الله لبنان، کشتی جنگی صهیونیست ها  را به گل نشاندند.

وی ادامه داد :در این ۳۳ روز  اسرائیل هفت هزار بمب بر سر جنوب لبنان ریخت اما نتوانست حتی یک سانتی متر مربع  خاک لبنان  را تصرف کند چرا که حزب الله  مقاومت کرد.

حسینی همدانی بیان داشت :  در واقع حزب الله لبنان در این جنگ  پیام قرآن را که سست ترین خانه، خانه عنکبوت است را به دنیا نشان داد و ثابت کرد و حزب الله قدرت جدید منطقه شد.

امام جمعه کرج گفت: امروز نیز ادامه خط مقاومت را در یمن می بینیم که با حملات پی در پی به دورترین نقاط عربستان  انجام می شوند و امیدواریم که به زودی جبهه مقاومت یمن  به پیروزی دست یابد

وی افزود: دشمنان به دنبال این هستند که به هر شیوه ای که شده ضربه ای به جهان اسلام بزنند تا موفقیتی کسب کنند، امروز  شیعیان مظلوم کشمیر در زیر چکمه های دشمنان قرار گرفته که خون به ناحق ریخته آنان به زودی دامن زورگویان را خواهد گرفت.

خطیب جمعه کرج  با اشاره به توطئه های مکرر دشمنان گفت:  اگر دست فتنه گران خارجی به خصوص صهیونیست ها و ایادی شان در منطقه  کوتاه نشود، آرامش نخواهیم داشت.

 مناظره امام محمد باقر (ع)  برای اثبات حقانیت اسلام 

خطیب جمعه کرج با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع )  اظهار داشت : یکی  از صفات بارز این امام  بزرگوار این بود که با مناظره با دانشمندان، فرقه ها و ادیان مختلف تلاش می کردند تا حقانیت دین اسلام را ثابت کنند.

وی ادامه داد : امروز می بینیم  که کشورهای مستکبر چگونه دستاوردهای علمی جوانان کشورمان و دنیای اسلام را می خواهند زیر سوال ببرند  که با استفاده از همین شیوه امام  محمد باقر (ع ) می توانیم برتری علمی خود را ثابت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت : یکی دیگر از ویژگی های امام محمد باقر(ع) مقاومت و مبارزه در سختی ها بود، این درس امروز ما است که زمانی که عرصه را بر ما تنگ کردند با صبر و مقاومت میدان را تغییر و به مبارزه ادامه دهیم.

حسینی همدانی با اشاره به  روز ۲۲ مرداد سالروز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اظهار داشت : وجود همین تشکل ها درس دیگری از امام محمد باقر(ع)  است که می توانیم این موضوع را بسط و گسترش دهیم ، چرا که امام در آن زمان خویش به ایجاد تشکلی زدند و استعدادها را از نقاط مختلف مناطق اسلامی گردآوری، تقویت و جذب کردند که این نیز برای ما درس است.

ضرورت توجه به وضعیت جمعیتی کشور

امام جمعه کرج  در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ضرورت توجه به افزایش جمعیت اشاره کرد  و گفت : رهبر معظم انقلاب بارها بر این مساله تاکید داشتند  اما عده ای از روی تعمد آن را مطرح نمی کنند یا به تاخیر می اندازند.

وی ادامه داد : پنج سال است که از ابلاغ سیاست های کلی جمعیتی رهبری می گذرد، اما توجه زیادی به آن نشده که این بی توجهی ها  می تواند خطرات زیادی را متوجه کشور کند.

حسینی همدانی افزود: پیر شدن جمعیت خطرهای امنیتی به دنبال خواهدد داشت،  امروز آمریکا طرحی به نام « ان . اس . اس . ام »  برای مسایل جمعیتی دنیا به خصوص ایران  مطرح کرده که باید آن را مطالعه کرد .

وی بیان داشت : حتی سال گذشته در  زمینه مسایل مربوط به تولید مثل در کشور جاسوس دستگیر شد و  این مسایل نشان می دهد که باید آن را جدی تر گرفت.

امام جمعه کرج افزود: هر چند مشکلات  اقتصادی در کشور وجود دارد، اما باید با توکل به خداوند به رفع نیازهای اجتماعی همت گماشت .

برپایی جشن بزرگ غدیر 

نماینده ولی فقیه در استان البرز به  فرارسیدن عید سعید غدیر اشاره کرد و گفت :  مسئولان، مردم و تمام دستگاه ها نسبت به این روز بزرگ توجه داشته باشند، روز جشن و شادی شیعیان است و برنامه های خود را به گونه ای تنظیم کنند که اگر جشن، هدیه و فعالیتی دارند در این روز انجام  شود.

حسینی همدانی گفت: در عید غدیر هویت شیعی ما به نمایش گذاشته می شود و مایه انسجام است، باید اطعام داد، شهر را آذین بندی کرد و  از امروز برای آن برنامه ریزی به عمل آورد.

انتخاب افراد خدمتگزار برای نمایندگی مجلس 

امام جمعه کرج در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری  اشاره  کرد و اظهار داشت: روش زندگی نمایندگان مجلس این است که باید  در بین مردم باشند و با آنان همراهی کنند، نه اینکه تنها برای جمع کردن رای مردم تظاهر به مردمی بودن بکنند، همچنین باید به شعارهای انتخاباتی خود نیز دقت کنند.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: گاهی مطالبی که عنوان می شود دروغ است و قانون اجازه تغییر را نمی دهد، برای جلب نظر بانوان، جوانان و ورزشکاران مطالبی می گویند که قانونی نیست و نمی توان اجرا کرد، که این روزها بازار آن در حال داغ شدن است.

حسینی همدانی  خطاب به مردم گفت که  به کسی رای بدهید که با مردم صمیمی و خود را خدمتگزار مردم بداند.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.