رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: رسانه پل بسیار مهمی بین مردم و مسئولین است این پل اگر خراب شود فاصله زیادی بین مردم و مسئولین ایجاد می‌شود پس این پل برای هر دو طرف بسیار مهم است و اگر این پل نباشد شاهد اتفاقات بدی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، دکتر حسین کریم در مراسم قدردانی از اصحاب رسانه که امروز پنجشنبه در بیمارستان مریم کرج برگزار شد با اشاره به نقش موثر اصحاب رسانه در دنیای امروز گفت: رسانه می‌تواند به عنوان بازوی قدرتمند مدیران، کارهای بزرگی انجام دهد.

کریم افزود: با این وجود ممکن است برخی مواقع حس شود مشکلاتی میان این دو وجود دارد، اینکه آفت‌هایی ممکن است در برخی مسئولان وجود داشته باشد  را نمی‌توان کتمان کرد و این موضوع باید از طرف رسانه‌ها پیگیری و آفت‌زدایی شود از طرف دیگر ممکن است رسانه هم دچار آفت‌زدگی‌هایی باشد بنابراین باید این موارد را بررسی کرد تا متوجه شد چه مشکلاتی میان مسئولان و اصحاب رسانه وجود دارد.

کریم خاطرنشان کرد: رسانه پل بسیار مهمی بین مردم و مسئولین است این پل اگر خراب شود فاصله زیادی بین مردم و مسئولین ایجاد می‌شود پس این پل برای هر دو طرف بسیار مهم است و اگر این پل نباشد شاهد اتفاقات بدی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما باید حتما به دنبال شفاق سازی باشیم و از پاسخگویی نباید بترسیم این را اصحاب رسانه می‌توانند از ما بخواهند اما این در صورتی رخ می‌دهد که یک اعتماد دو طرفه بین رسانه و مسئولین باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به وضعیت استان البرز و نقش رسانه در فضای کنونی استان هم اشاره و اعلام کرد: البرز یک استان در حال توسعه است این استان در معرض خطرات زیادی قرار دارد و همه باید مراقب آن باشند، این مراقبت جز با همدلی، همفکری و پشتیبانی از هم شدنی نیست و از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در اینجاد این جو یاری کننده باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش بخش خصوصی در موضوع سلامت استان هم اشاره و خاطرنشان کرد:  البرز از یک سری کمبودهای قدیمی مثل تخت بیمارستانی، فضای آموزشی و ... رنج می‌برد، امکانات کنونی متناسب با جمعیت استان نیست.

این مسئول ادامه داد: مقداری از این کمبودها را بخش خصوصی جبران می‌کند که این برای ما بسیاز ارزشمند است و سعی می‌کنیم تعامل خوبی بین این دو بخش ایجاد شود تا هر کدام به تکامل و اهداف مشترک برسند؛ در این بین خبرنگاران می‌توانند در این تمامل موثر باشند.

وی با بیان اینکه نظارت علوم پزشکی بر بخش خصوصی در جای خود انجام می‌شود گفت: بخش دیگری که برای البرز بسیار مهم است مجمع خیرین سلامت است چون با توجه به رکود اعتباری که در کشور وجود دارد این بخش بسیار می‌تواند کمک کننده باشد بنابراین مجمع خیرین خیلی می‌تواند به کار بیاید.

کریم در پایان گفت: امروز خیر کم نداریم به همین دلیل از رسانه‌ها می‌خواهیم در فعال کردن این ظرفیت کمک کنند.

در ادامه دکتر صلاح‌الدین دلشاد، رئیس بیمارستان مریم هم ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه این برنامه به منظور قدرشناسی از خدمات خبرنگاران برگزار شده است گفت: پیشرفت کشور فقط حاصل زحمات مسئولین نیست بلکه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن و رساندن اطلاعات روز به سمع مسئولین، فرهیختگان و کارشناسان هم نقش مهمی در این پیشرفت دارد.

دلشاد ادامه داد: خبرنگاران در عرصه‌های مختلف به نوعی ایثارگری می‌کنند من در ایام جنگ خبرنگاران را فراموش نمی‌کنم که چه فداکاری‌ها می‌کردند و با خبرهای خود هم روحیه مردم و هم روحیه رزمندگان را حفظ و روحیه دشمن را تضغیف می‌کردند.

وی با بیان اینکه امروز خبرنگاران در موضوع سلامت نقش مهمی ایفا می‌کنند افزود: دانش پزشکان نباید فقط صرف درمان شود بلکه با استفاده از ظرفیت رسانه، این اطلاعات عظیم باید با زبان ساده به مردم منتقل شود.

وی یادآور شد: جایگاه خبرنگاران را نمی‌توان توصیف کرد ما در تاریخ اسلام حادثه کربلا را داریم این حادثه اگر نبود از اسلام چیزی نمی‌ماند چون هدف یزید از بین بردن اسلام بود، از طرف دیگر این حادثه اگر منعکس نمی‌شد در کربلا می‌ماند به همین دلیل امام حسین با خود خبرنگار به همراه برد که مهمترین آنان حضرت زینب(س) بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.