علی رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهار داشت: امسال حدود ۱۰ میلیون و ۸۳ هزار نفر رشته در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کردند در حالی که سال گذشته ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار نفر رشته بودند.
وی با اشاره به اینکه مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان از ۲۲ مرداد در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز می شود، خاطرنشان کرد: این مسابقات در ۸ رشته و گرایش برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: در مرحله کشوری حدود ۲هزار نفر از دانش آموز دختر وپسر برگزیده شده از استان های مختلف کشور حضور دارند.
رمضانی تصریح کرد: این دوره ازمسابقات در پنج گرایش و رشته آفرینش‌های ادبی و پژوهشی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، ‌فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی تجسمی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی هنری در۴ سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوربرگزار می شود، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این دوره از مسابقات دربیش از ۶۰ رشته و گرایش باهم رقابت می‌کنند. 
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: مسابقات پسران از ۲۲ مرداد آغاز و تا ۲۵ مرداد ادامه دارد.
رمضانی اضافه کرد: مسابقات دختران نیز از ۲۸ مرداد آغاز و تا ۳۱ مرداد برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگی هنری ، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: نمایشگاه صنایع دستی و تجسمی نیز در حاشیه این دوره از مسابقات گشایش می یابد.
وی افزود: برای دانش آموزان کلاس‌های  تخصصی در رشته های مختلف برگزار می شود.
رمضانی با اشاره به اینکه در این دوره مسابقات ویژه ای برای دانش آموزان پیش بینی شده است، اضافه کرد: اجرای کامل این مسابقات بر عهده دانش آموزان است و همچنین برنامه های متنوع و جنگ شادی برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: این مسابقات در قالب ساحت تربیت هنری و زیباشناختی سند تحول بنیادین است .

۱۴ میلیون دانش آموز در مدارس سراسر کشور تحصیل می کنند.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.