به گزارش ایرنا، پرویز فتاح عصر سه شنبه در حاشیه بیستمین نشست اتحادیه های انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور که در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار شد، افزود: بنیاد مستضعفان برای اردوهای جهادی برنامه دارد به طوریکه اینجا قوی تر از کمیته امداد می توانیم عمل کنیم چون دست بازتری داریم؛ امکانات مهندسی و شرکت های زیادی داریم ضمن اینکه بنیاد علوی را نیز داریم.

وی اظهار داشت: برای گروه های جهادی میدانی فراهم می کنیم که از نظر ساختاری وابسته به ما نشوند ولی واقعا آتش به اختیار عمل کنند.

وی گفت: ما از آن ها حمایت خواهیم کرد زیرا جزو وظایف اصلی ما است و گروه های جهادی مکمل ماموریت بنیاد مستضعفان در محرومیت زدایی و رسیدگی به مناطق محروم خواهند بود.

فتاح همچنین در خصوص برنامه های خود در بنیاد مستضعفان اظهار داشت که برای تغییر ساختار بنیاد در حال مطالعه هستم.

این مقام مسئول در خصوص ارتباط بنیاد با ساخت آزاد راه تهران - شمال  افزود: این تصمیم گیری برای ساخت آزاد راه ۲۵ سال پیش گرفته شده است در حالیکه ساخت این آزاد راه کار سختی است که بنیاد انجام داده و یک شاهکار مهندسی در کشور است.

وی اظهار داشت: تلاش است تا ثروتی که آنجاست و چند هزار میلیارد تومان معطل شده به بهره برداری برسد.

فتاح گفت: در ادامه این طرح تجدید نظر می کنیم نه در قطعه اول که از تهران شروع می شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص همراهی با دولت، افزود: با دولت همراهی خواهیم کرد؛ فراز و نشیب ها دلیلی نیست تا از همراهی با دولت عدول کنیم؛ وظیفه ای در بنیاد و کمیته امداد داریم که ایجاب می کند که با دولت همراهی کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد که اگر این هم افزایی صورت نگیرد می گویند بنیاد مخل نظام است در حالیکه باید در ساختارهای نظام کار کنیم.

وی گفت: دولت در کمیته امداد به بنده خیلی کمک کردند که اگر این کمک ها نبود حتما محرومین دچار مشکل می شدند و توانستیم دولت، مجلس، بانک ها، ائمه جمعه و... را پای کار بیاوریم و یک وفاق و همدلی ملی به وجود آوردیم.

فتاح در خصوص برنامه برای جوانان در بنیاد مستضعفان، افزود: از سوی مقام معظم رهبری به بنده در بنیاد برای استفاده از نیروی جوان تکلیف شده و خوشبختانه بنیاد طی این چند سال یک کارهایی کرده است به طوریکه شنیدیم بیش از ۳۰۰ نفر دانشجوی دکترا گرفته اند که در حال فارغ التحصیل شدن هستند.

وی با بیان اینکه یک سوم این افراد به پیکره بنیاد آمده اند، اظهار داشت: قصد و تاکید رهبری بیشتر در مناصب مدیریتی بوده است نه فقط کارشناسی ولی باید یک کاری کنیم که جوانان رشد کرده و بالا بیایند.

وی گفت: اگر به یکباره از دانشگاه به آن منصب بیایند ممکن است خسارت هایی ببینیم ولی سعی خواهیم کرد با یک آهنگ و ترتیباتی حتما از ظرفیت عظیم جوان ها در بنیاد استفاده کنیم.

رئیس سابق کمیته امداد و امام خمینی (ره) در خصوص انتظارات از اتحادیه های انجمن اسلامی دانشگاه ها، اظهار داشت: برای این نشست شعار خیلی خوبی انتخاب کرده اند و این شعار اصلا ظرفیت اتحادیه را نشان می دهد و اگر اتحادیه  ها محیط دانشگاه را بتوانند متحول کنند، تحول خیلی بزرگی حاصل می شود.

وی افزود: دانشجویان می توانند با نفس و شور جوانی شان و انقلاب ارزشی شان محیط دانشگاه را درست کرده و تحول دانشگاه و محیط دانشگاه با این فرهنگ می تواند در کشور یک فضایی ایجاد کند.

فتاح تاکید کرد که به محیط دانشگاه بپردازید و اجازه ندهیم محیط دانشگاه به سمتی برود که بگویند بچه های حزب اللهی به دانشگاه که می روند از لحاظ ظاهری رنگ عوض می کنند، خوب نیست و در این صورت معلوم می شود انسان سازی صورت نگرفته است و این یک ایراد به دانشگاه است.

وی با بیان اینکه چه کسی باید این وضع را درست کند؟ اضافه کرد: دانشجوهای متدین و ولایی و ارزشی می توانند اخلاق مدارانه یک کاری بکنند که هر کسی این ها را در دانشگاه دید از آن ها الگو بگیرد و گسترش پیدا کند و علاوه بر آن با نگاه نقادانه، اخلاق مدارانه عمل بکنند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: این دانشجویان نباید تلخ صحبت کنند و باید سواد سیاسی شان و عمق تحصیلاتی شان را بالا ببرند و وقتی در مناصب قرار گرفتند نگویند این فرد از نظر تخصص ضعیف است و معدلش پایین است و از کدام دانشگاه آمده و این ایراد به بچه های مذهبی خوب نیست.وی افزود: اتحادیه انجمن اسلامی می تواند  در دانشگاه نخبه پروری و ظرفیت سازی برای سطوح بالای مدیریت نظام که رهبری وعده دولت انقلابی و جوان را داده اند، بکند.

بیستمین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور که با شعار «عقلانیت انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالت خواهی اخلاق مدارانه» برگزار شده، به مدت چهار روز در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی ادامه خواهد یافت.

۶۱۵۶/۶۹۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.