رئیس کل دادگستری البرز گفت: برای برخی نهادها به اشتباه جا افتاده که این نهادها در استان مصونیت دارند ولی از نظر من هیچ کس مصونیت ندارد و من در مبارزه با فساد هیچ ملاحظه‌ای با هیچ کس ندارم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، حسین فاضلی در نشست خبری امروز دوشنبه 14 مرداد با اصحاب رسانه گفت:  شهردار پیشین یکی از شهرهای استان البرز به حبس و جزای نقدی محکوم شده و این پرونده در مرحله تجدیدنظرخواهی در یکی از شعب ویژه در حال رسیدگی است.

فاضلی افزود: یک عضو شورای یکی از شهرهای استان هم به دلیل فساد مالی سلب عضویت شده و کیفرخواست پرونده صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه ما در برخورد با جرائم خصوصاً جرائم افرادی که سمتی در بخش‌های عمومی و دولتی دارند مماشات نمی‌کنیم گفت: این نوع موضوعات را به شخصه پیگیری می‌کنم.

وی در خصوص اینکه چرا نام مدیران متخلف اعلام نمی‌شود هم خاطرنشان کرد: در اعلام اسامی معذوریت داریم مگر در موارد خاص که می‌توانیم اسامی را اعلام کنیم.

رئیس کل دادگستری البرز در ادامه اعلام کرد: در برخی مواقع برای برخی نهادها به اشتباه جا افتاده که این نهادها در استان مصونیت دارند ولی از نظر من هیچ کس مصونیت ندارد و من در مبارزه با فساد هیچ ملاحظه‌ای با هیچ کس ندارم.

فاضلی با بیان اینکه 10 سال قضاوت پرونده‌های اقتصادی ملی را بر عهده داشته‌ام گفت: در این راستا به طور جدی با متخلفان و مجرمان برخورد می‌کنم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری خاطرنشان کرد: ما به دنبال طرح دعوا و شکایت علیه اصحاب رسانه نیستیم و بنا بر تأکید رئیس قوه قضاییه اگر پرونده‌ای به ما ارجاع شود که یک طرف آن اصحاب رسانه باشند تا جایی که بتوانیم پیگیر حل مشکل می‌شویم و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به خبرنگاران استفاده می‌کنیم چون خبرنگاران بازوی توانمند ما هستند و بدون واسطه با همه مسائل جامعه ارتباط دارند.

فاضلی از تحول در دستگاه قضا با انتخاب رئیس جدید در رأس قوه قضاییه هم گفت و اعلام کرد: برای اینکه سیاست‌های دستگاه قضایی به خوبی پیش برود نیازمند همکاری همه نهادهای مدنی و شهروندان هستیم.

وی به بازدیدهای سرزده از واحدهای قضایی استان هم اشاره و تصریح کرد: حتی مدیران واحدهای قضایی هم از این بازدیدها خبر ندارند و این بازدیدها واقعاً سرزده است تا هم وضعیت کارمندان بررسی شود و هم ارتباط مستقیم و بدون واسطه ایجاد شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.