به گزارش ایرنا، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز  روز دوشنبه در نشستی با فعالان ادوار دانشجویی  البرز در  خصوص انتقاد دانشجویان از تغییر کاربری در ساوجبلاغ و برخی دیگر از مناطق استان بیان داشت: در روزهای اخیر بازدیدهای سرزده از مناطقی که تغییر کابری یافته بودداشتیم و با مشاهده تخلفات، دستور لازم به دادستان‌ها داده شد تا نظارت دقیق‌تری داشته باشند.

وی اضافه کرد: در حوادث سیل امسال کشور هم دیدیم که اگر در مسیر سیلاب ساخت و ساز انجام نمی‌شد میزان خسارات کاهش می‌یافت.

فاضلی هریکندی گفت: در زمینه تغییر کاربری‌،  قوانین دارای نواقصی است که گاهی راه سوء استفاده‌ را باز می‌گذارد و برای مقابله با این موارد شعب ویژه‌ای در استان ایجاد خواهد شد تا از تغییر کاربری‌ها با دور زدن قانون و اهمال دستگاه‌های ناظر جلوگیری شود.

 صدور دستور برخورد قاطع دادستان‌ها با تخلفات

بخشی از مباحث مطرح شده در این جلسه توسط حاضران موضوع فسادهای مختلف در مسئولان اجرایی بود که فاضلی هریکندی در خصوص آنها گفت: در برخی دستگاه‌ها مانند شهرداری ها و شورای شهر این تخلفات بیشتر است که دستورات لازم به دادستان‌های استان برای برخورد قاطع صادر شده ،اما برای کاهش آن باید نظارت درون‌سازمانی در این دستگاه‌ها تقویت شود تا به مرحله وقوع جرم نرسد.

سند تحول قضایی

رئیس کل دادگستری البرز  درباره ویژگی‌های سند تحول قوه قضائیه توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران دارای مبانی و اساس غیرقابل تغییر است و این سند ناظر بر شیوه‌های اجرای این مبانی و اصول است که بر این اساس باید در شیوه‌های اجرای این اصول بر اساس مقتضیات زمان تجدیدنظر و نوآوری داشت.

وی افزود: در زمینه عدالت و تحقق آن مطالبات جدی وجود دارد و یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است که نشان می‌دهد در سال‌های اخیر اگر چه کارهای زیادی انجام شده اما به صورت کامل بر اساس انتظارات ایشان عمل نشده است.

به گفته وی برای تحقق عدالت حداکثری در استان اقدامات جدی آغاز شده ، در شورای مدیران دادگستری تاکید شده که  در اتاق مدیران همواره به روی مردم باز باشد تا مراجعان بتوانند بدون دغدغه دیدگاه خود را مطرح کنند.

رئیس کل داد گستری البرز افزود: همچنین تشکیل دبیرخانه پرونده‌های مهم در راستای تسریع در روند رسیدگی به این پرونده‌ها، کاهش ورودی‌ها، کاهش اطاله دادرسی و حمایت از فعلان حوزه تولید و سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات پیش رو است.

 شروط تغییرات مدیریتی در دادگستری استان

رئیس کل دادگستری استان البرز درباره احتمال تغییرات مدیریتی در استان بیان کرد: هم اکنون  شرایط را ارزیابی می‌کنیم تا بتوانیم با شناخت کافی تغییراتی را در صورت لزوم اعمال کنیم و هدف این است که بیشترین سرعت را در رسیدن به اهداف تدوین شده داشته باشیم.

وی به برنامه دادگستری استان برای جذب پرسنل قضایی بر اساس ظرفیت‌های استانی اشاره کرد و گفت: در این زمینه مذاکراتی با هماهنگی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه با دانشگاه خوارزمی و آزاد اسلامی شده تا از فارغ التحصیلان نخبه استفاده کنیم.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.