به گزارش ایرنا،  رحیم بنامولایی  روز شنبه در حاشیه برگزاری استارت آپ  دانشجویی با عنوان «کسب آغاز» که با مشارکت جهاددانشگاهی و اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار داشت: شرایط امروز جامعه دیگر مثل گذشته نیست باید به مسائله تولید ثروت توجه بیشتری کنیم و  دیگر نمی توان گفت که علم بهتر از ثروت است چون علمی که ثروت افزایی نکند و کاربردی نداشته و بی فایده است.

وی با تاکید بر اینکه علم و ثروت همچون کفه یک ترازو هستند و باید با هم همخوانی داشته باشند، گفت: ثروتی هم که بدون علم باشد بی هیچ وجه راهشگا نیست .

این مسئول بیان داشت: امروز ۱۵ میلیون لیسانسه در کشور داریم، بسیاری از این افراد فقط مدرک گرفته اند و  از علم خود استفاده ای نمی کنند، متاسفانه مدرک گرایی آفت جامعه ما شده است، افرادی که سال های تحصیل می کنند و بدون مهارت به حال خود رها می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز تصریح  کرد: اگربخواهیم از لحاظ اقتصادی پیشرفت کنیم باید تجاری سازی ایده ها را در دستور کار قرار دهیم و با روش های جدید وارد بازار کار شویم چرا که دیگر روش های سنتی پاسخگوی نیازها نیستند و اکثرا پرهزینه و دیربازده هستند .

وی تاکید کرد: برای رسیدن به رونق اقتصادی باید به جوانان بها بدهیم، ایده های آنان را ارزیابی و ایده های خلاقانه را تجاری کنیم، وضعیت ایران در منطقه وضعیت خوبی است و با تلاش و نوآوری می توان بازار خوبی برای کشور ایجاد کرد که این هدف فقط با استفاده از توان نیروی های جوان و خلاق عملیاتی می شود .

۷۴۱۱/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.