مدیرکل بهزیستی البرز از وجود 283 مهد کودک شهری و روستایی در استان خبر داد.

اسدلله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: در حال حاضر 283 مهد کودک شهری و روستایی در استان فعالیت دارند که 15 هزار کودک در آنها نگهداری و آموزش داده   می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه براین، 16 آدینه مهد هم در مصلاهای استان فعالیت دارند که روزهای جمعه از کودکان نگهداری می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه نگهداری و آموزش کودکان از شش ماهگی تا شش سالگی انجام می‌شود، توضیح داد: البته پذیرش کودکان در گروه سنی شش تا 12 ماه، منوط به داشتن پروانه مخصوص برای نگهداری از کودکان شیرخوار از سازمان بهزیستی است و همه مهد کودک‌ها مجاز به نگهداری از کودکان شیرخوار نیستند.

وی ابراز کرد: کودکان در هر سنی مراقبت و آموزش خاصی می‌خواهند که این امر در مهد کودک‌ها بر اساس شرح وظایف سازمان بهزیستی با بهترین کیفیت صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به وضعیت شهریه مهد کودک‌های البرز توضیح داد: شهریه مصوب سال 98 مهد کودک‌ها بر اساس نحوه تعیین درصد افزایش شهریه پایه 97 که از سازمان بهزیستی کل کشور ابلاغ شده، تعیین شده و هیچ مهدکودکی حق گرفتن مبلغی بیشتر از این مصوبه را ندارند و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

حیدری با اشاره به نقش سازنده مهدکودک ها در شکل گیری شخصیت کودکان گفت: مهد کودک‌ها با آموزش فانتزی و مناسب سن کودک، مفاهیم خوبی به آنها آموزش می‌دهند که در ذهن آنها نهادینه می‌شود و در سنین بزرگسالی برای آنها کاربرد دارد.

وی گفت: بدون شک فرهنگسازی در کودکان که مقاومتی در برابر تغییرات ندارند، بسیار ساده تر از آموزش بزرگسالان است که این امر در مهدهای کودک‌ با جدیت پیگیری می‌شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.