به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسین دشتی اظهار کرد: ۸۰۰ بیمار خاص، دیالیزی، سرطانی و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند و تلاش می کنیم این بیماران علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری متحمل سایر هزینه‌های زندگی نشوند.

وی افزود: هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج بسیار سنگین بوده و نیازمند حمایت خیران و نیکوکاران است و رسیدگی به مشکلات آن‌ها همت و مشارکت همگانی را می‌طلبد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل تصریح کرد: کمیته امداد با پرداخت فرانشیز برخی داروها، پاراکلینیک و بستری بخشی از هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج را کاهش می دهد.

خدمات برای بیماران صعب‌العلاج به صورت رایگان انجام می‌شود

وی تشریح کرد: در حال حاضر ۵۳۴ بیمار صعب‌العلاج، ۱۵۰ بیمار سرطانی، ۸۲ بیمار خاص و ۳۴ بیمار زمین‌گیر تحت حمایت این نهاد قرار دارند که در کنار هزینه‌های درمانی و دارویی، نیاز مبرمی به داروهای تخصصی، لوازم و تجهیزات، خدمات شیمی درمانی، رادیوتراپی، تزریق دسفرال و آزمایش‌های متعدد دارند و لازم است نیکوکاران در این زمینه‌ها نیز مشارکت داشته باشند.

دشتی اظهار داشت: با همکاری سازمان علوم پزشکی، پزشکان نیکوکار، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد استان اردبیل شرایط مطلوبی برای بهره‌گیری این بیماران فراهم شده است و بیش‌تر خدمات مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد بیان کرد: ارتقای آگاهی مددجویان از طریق برگزاری برنامه‌های آموزشی از جمله راهکارهای کمیته امداد استان اردبیل در ترویج فرهنگ پیشگیری بین خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا همکاری با نهادهای علمی، آموزشی و درمانی استان اردبیل را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: خیران می‌توانند جهت رفع مشکلات درمانی و دارویی بیماران کمک‌های خود را در قالب «طرح شفا» در اختیار آن‌ها قرار دهند و مشارکت آنان روند رسیدگی به امور بیماران را تسریع داده و موجب بهبودی و سلامتی آن‌ها می‌شود.

وی گفت: نیکوکاران از طریق سامانه ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ نیز می‌توانند نحوه یاری‌رسانی به بیماران خاص و صعب‌العلاج را اعلام کنند و همچنین سیستم آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* هم در اختیار خیران اردبیلی قرار دارد تا با استفاده از تلفن همراه در کم‌ترین زمان کمک‌های خود را به دست بیماران نیازمند برسانند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1225444
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.