شامد شناسه الکترونیکی ثبت ملی ۱۶ رقمی است که به  بسترهای ارائه کننده محتوای دیجیتال از جمله اپلیکیشن های موبایل، بازی، نرم افزار، کانال با هدف رهگیری محتوای منتشره در فضای مجازی به هر بستر یا محتوا دیجیتال اعطا می شود.

محمدصادق افراسیابی شامگاه سه شنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای البرز افزود: یک هزار و ۲۵۷ موسسه فرهنگی دیجیتال در کشور نیز ۶ هزار و ۱۴۰ نوع مجوز فعالیت حقوقی صادر کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار ۲۷۰ شخص حقیقی نسب به صدور یک هزار و ۸۲۶ نوع مجوز اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: استان البرز نیز با داشتن ۱۷۶ مجوز حقوقی از ۴۷ موسسه و فعالیت سه شخص حقیقی در حوزه فرهنگی دیجیتال جایگاه مناسبی در کشور دارد.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری انعقاد تفاهم نامه شورای عالی فضای مجازی و اظهار داشت: قرار است این شورا متشکل از همه دستگاه های مرتبط در استان نقش سیاستگذاری و برنامه ریزی فعالیتهای دیجیتال داشته باشد.

افراسیابی در پایان اظهار امیدواری کرد نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه البرز بتواند به توسعه کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال در استان کمک کند.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اظهار داشت: باید تحولات مختلف به رسمیت شناخته شود و درک صحیحی از آنها به دست آید.

سعید ناجی با بیان اینکه سرعت تحولات در برهه کنونی زیاد است، افزود: باید خودمان را با این تحولات وفق دهیم و برای تحولات حوزه فناوری محدویت قائل نشویم.

وی با تاکید بر مراقبت از تحولات فناوری در حوزه رسانه تصریح کرد: باید در استفاده از ابزار الکترونیک و رسانه ای رفتار اخلاق مدارانه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز هم گفت: این استان توانمندی مطلوبی در حوزه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای دارد و امیدواریم با کمک مسئولان بتوانیم زمینه دسترسی آسان مردم به این حوزه را فراهم کنیم.

ناصر مقدم خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد شرکت کنندگان در نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای البرز بومی این استان هستند.

نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای استان البرز عصر سه شنبه در باغ گلهای بوستان شهید چمران کرج گشایش یافت.

این نمایشگاه تا یازدهم مرداد ۱۳۹۸ در ۶۰ غرفه با حضور فعال ناشران دیجیتال داخلی از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تولید کنندگان بازیهای رایانه‌ای، استارت آپ ها در باغ گل های بوستان شهید چمران کرج ادامه خواهد داشت.

۷۵۳۲/۶۹۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.