به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، افزایش جمعیت در کنار افزایش مراجعه به مراکز درمانی موجب شده بیمارستان‌های اردبیل خارج از توان خود نسبت به پذیرش بیمار اقدام کنند و خدمات موجود تناسبی با خیل مراجعان نداشته باشد.

مقابل بیمارستان‌های اردبیل همراهان بیمارانی دیده می‌شوند که از شهر و روستا به مرکز استان مراجعه کرده‌اند. نبود مکانی برای همراهان بیمار، صحنه دردناکی را در مقابل هر بیمارستان رقم زده و بیمارستان نیز خود را مسئول وضعیت همراهان نمی‌داند. اما صحنه دردناک‌تر در داخل محوطه‌های بیمارستانی است که در نگاه اول به جای تسکین درد مراجعه‌کننده، روحیه فرد را خسته و وامانده می‌سازد.

خدمات ۱۶ بیمارستان استان اردبیل به بیماران 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به گلایه‌های متعدد از کمبود امکانات بیمارستان‌ها گفت: ۱۶ بیمارستان در کل استان و ۱۱ مورد در دانشگاه دایر است و مجموع تخت‌های استانی ۲۴۸ مورد و مجموع تخت‌های دانشگاهی نیز ۱۵۸۹ مورد است.

قدرت اخوان‌اکبری افزود: در ۳ ماه نخست امسال ۲۹۲ هزار و ۸۱۸ نفر به اورژانس مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۳۱ هزار و ۴۲۲ نفر بستری شده‌اند. هرچند پروژه‌های بیمارستانی در حال احداث است ضریب اشتغال تخت در مراکز درمانی استان ۴/۶۷ درصد است و ضریب اشتغال تخت در کل تخت‌های درمانی استان نیز ۶۸ درصد محاسبه شده است.

پرستار بیمار

اخوان‌اکبری با بیان این‌که در ارائه خدمات نیز با وجود کمبودها، با تمام توان در خدمت شهروندان هستیم، اظهار کرد: به منظور پاسخ به نیاز شهروندان احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی برنامه‌ریزی شده که فاز نخست آن با ۵۴۰ تخت در حال اجراست.

وی با بیان این‌که مرکز تروما و سوختگی استان نیز با ۱۲۹ تخت بستری رو به اتمام است، اظهار کرد: بیمارستان الحاقی مشگین‌شهر با ۱۲۰ تخت بستری نیز از دیگر پروژه‌هاست. همچنین مرکز جامع دیالیز محوطه پردیس دانشگاه که از طریق خیران سلامت در محل دانشگاه با ۴۰۰ تخت بستری احداث می‌شود دیگر پروژه این دانشگاه به شمار می‌رود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1221832
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.