رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت دفاع در حال ساخت قطعه‌های مورد نیاز برای خودروهای داخلی‌ست گفت: افزایش تولید و عرضه خودرو باعث کاهش قیمت شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، عزیز اکبریان در یک برنامه رادیویی با اشاره به کاهش نسبی قیمت خودرو در مدت اخیر گفت: عده‌ای که پیشتر خودرو خریداری کرده و در خانه نگه می‌داشتند در حال فروش این خودروها هستند، همچنین تولید و عرضه خودرو توسط خودروسازها هم افزایش داشته است؛ تولید خودرو از 4500 دستگاه در روز به هزار دستگاه رسیده بود اما الان افزایش یافته است.

اکبریان افزود: قطعه‌سازان هم در این دو سه ماه برخی از قطعه‌های مورد نیاز را بومی‌سازی کرده و مشغول تولید هستند و وزارت دفاع نیز بخشی از قطعه‌های مورد نیاز را می‌سازد.

وی در ادامه به کنترل نرخ ارز توسط بانک مرکزی هم اشاره و اعلام کرد: علاوه بر اینکه التهاب روانی در بازار فروکش کرده بانک مرکزی با کنترل ریال دلار را هم کنترل می‌کند، این اقدامات در کنار عرضه کم باعث شده وضعیت دلار بهتر شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت بازار مسکن هم اشاره و اعلام کرد: دولت سال‌هاست در حوزه مسکن هیچ برنامه‌ای نداشته است، اگر در دولت قبل مسکن مهر با وجود همه انتقادهایی که به آن وارد است ساخته شد این دولت هیچ برنامه‌ای برای مسکن نداشته است، با این شرایط بعید می‌دانم در حوزه مسکن اتفاقی رخ دهد، من از توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن در مجلس هم قانع نشدم.

اکبریان گفت: اراده‌ای برای بهبود وضعیت مسکن وجود ندارد، برای شکستن قیمت مسکن باید در زمین‌های دولتی انبوه‌سازی صورت بگیرد.

وی در ادامه به وضعیت پروژه‌های راهسازی البرز اشاره و با انتقاد از اعلام زمان‌های متفاوت برای افتتاح پروژه ادامه همت گفت: در هفته گذشته که معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا به البرز آمده بودند، آقای جهانگیری اعلام کرد که پروژه همت سه ماه دیگر افتتاح می‌شود، وزیر راه گفت یک ماه دیگر و معاون وزیر هم اعلام کرد که چهار تا پنج ماه دیگر برای اتمام این پروژه زمان نیاز است، سه مسئول سه حرف درباره یک پروژه می‌زنند.

اکبریان افزود: معاون اول رئیس جمهور، وزیر و معاون وزیر هر کدام یک حرف می‌زنند؛ نمی‌دانم چرا این قول‌ها را می‌دهند، این پروژه اگر تا دهه فجر افتتاح شود باید خوشحال باشیم.

وی در خصوص وضعیت شورای شهر فردیس، استعفای شهردار و فراخوان عمومی شورای شهر برای انتخاب شهردار هم گفت: اینکه برای انتخاب شهردار فراخوان عمومی داده شود کار خوبی نیست، مگر می‌خواهند چه کاری انجام دهند، اعضای شورا که در این دو سال با ده‌ها نفر برای شهرداری فردیس رایزنی کرده‌اند لیست همین افراد را بیاورند و پس از بررسی یکی را انتخاب کنند.

اکبریان ادامه داد: مگر شهرداری فردیس شرکت سهامی یا بورس است که فراخوان داده شود، این اقدامات عجیب و غریب است، یکی از اعضای شورای فردیس نظر من را در مورد یک گزینه پرسید گفتم من نظری داشته باشم یا نداشته باشم شما کار خودتان را انجام بدهید، اگر نظر شما بر این گزینه است پس چرا فراخوان داده‌اید این شو بازی کردن کار خوبی نیست خصوصاً برای فردیس که اگر زود تصمیم‌گیری نشود از هم می‌پاشد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.