این موضوع در دیدار روز پنجشنبه اکبر بهاروند رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز و احمدعلی هراتی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این نهاد مطرح و با استقبال ۲ طرف همراه شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز در این دیدار با تاکید بر نقش برجسته ایرنا در حوزه اطلاع رسانی اظهار داشت: همدلی مسئولان استان برای توسعه زیرساخت ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی نویدبخش ارتقای وضعیت کنونی این حوزه است.

هراتی با یادآوری آغاز عملیات ساخت کتابخانه مرکزی البرز در کرج افزود: تحقق این مهم که از سال ۱۳۹۰ پیگیری های زیادی برای ساخت آن انجام شده، نشان از وفاق و توجه خاص مسئولان استان به ارتقای زیرساخت های کتابخوانی در البرز است.

وی یادآور شد: کتابخانه مرکزی استان با مشارکت استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج و اداره کل کتابخانه های عمومی البرز به مدت ۲ سال با اعتبار مالی ۵۲۰ میلیارد ریال در پنج طبقه و در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع ساخته می شود.

همچنین رئیس ایرنا مرکز البرز با یادآوری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت کتابخوانی و ترویج این فرهنگ در جامعه، معرفی کتاب در حوزه های مختلف با هدف ایجاد انگیزه در بین نویسندگان و ناشران استان را از جمله برنامه های این رسانه در حوزه فرهنگی عنوان کرد.

اکبر بهاروند با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی متولی قانونی کتابخانه ها در کشور است، اظهار امیدواری کرد همکاری و تعامل مستمر این نهاد و خبرگزاری جمهوری اسلامی به ترویج بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمک کند.

البرز که با جمعیتی حدود سه میلیون نفر از سال ۱۳۸۹ به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد دارای ۴۷ کتابخانه نهادی و ۲۳ کتابخانه مشارکتی است.

کتابخانه های استان با داشتن یک میلیون ۳۰۰ هزار نسخه کتاب، ۹۶ هزار و ۲۰۰ نفر عضو دارند.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.