سکویی نیست که فتح شود و نامی از البرز در آن نباشد، البرز قهرمانان زیادی را در قلب خود پرورش داده، قهرمانانی که تا به امروز افتخارآفرینی هایی بسیاری را کسب و بارها پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورده اند.

یکی از رشته هایی که ورزشکاران البرزی تا کنون به حق در آن درخشیده، تکواندو است، تکواندوکارانی از جمله کیمیا علیزاده، مهلا مومن زاده، مهدی خدابخشی و مبینا کلی وند تنها نام چند تکواندو کار البرزی است که توانستند افتخارآفرینی کنند.

مدال آوری علیزاده در رقابت های المپیک ریو به عنوان نخستین زن ایرانی هیچ گاه از یادها نخواهد رفت، مومن زاده نوجوان دیگر ورزشکار البرزی که در رقابت های قهرمانی جهان نقره ای شد گوشه ای از افتخار آفرینی به یاد ماندنی ورزشکاران البرزی است.

آخرین افتخار آفرینی تکواندوکاران البرزی در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی البرز بوده که البرزی ها در این دوره موفق به کسب پنج مدال رنگارنگ شدند.

در پایان دهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم ملی تکواندو کشورمان در مجموع دختران و پسران با کسب 10 مدال طلا، 6 نقره، یک برنز و 179 امتیاز مقتدرانه قهرمان قاره کهن شد.

در این دوره هفت هوگو پوش از استان البرز شرکت کرده بودند که با کسب پنج مدال در 2 بخش دختران و پسران بار دیگر افتخار آفرینی کردند، امیر حسین بهرآباد، مبینا کلی وند و یلدا ولی نژاد مدال طلا و پاشا عطاوردی و نسترن ولی زاده مدال نقره دهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را کسب کردند.

 دهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور ۳۳۱ تکواندوکار از روز یکشنبه ۳۰ تیرماه در "امان" اردن آغاز و به مدت ۲ روز ادامه داشت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1217009
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.