به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، در پی ارائه پیشنهادی از سوی وزرات جهاد کشاورزی و پس از بررسی‌های انجام یافته توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ستاد تنظیم بازار در ۲۶تیرماه قیمت مرغ برای  مصرف کنندگان را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد.

در حالی‌که در طی ماه‌های گذشته شاهد نوسانات زیاد در بازار مرغ بودیم و پس از تصمیم مسؤولان قیمت مرغ به تعادل رسیده و در بازار به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و حتی پایین‌تر به فروش می‌رسید اما افزایش مجدد قیمت این محصول در پی درخواست و پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی انجام پذیرفته و در حال حاضر طبق اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ نزدیک ۱۳ هزار تومان شده است.

طبق گفته محمدرضا کمالی مدیر کل برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت این تصمیم در راستای حمایت از تولید حداکثری مرغ و هم چنین حقوق مصرف‌کنندگان گرفته شده و تمامی مراکز توزیع مرغ نیز ملزم به فروش مرغ به این قیمت هستند.

در حالیکه ۳ روز از موعد مصوبه قیمت مرغ به نرخ ۱۲هزار و ۹۰۰ تومان می‌گذرد، گزارش میدانی خبرنگار فارس از بازار اردبیل حاکی از آن است برخی از مراکز عرضه مرغ در اردبیل به قیمت‌های مصوب شده پایبند نبوده و این محصول را به قیمت‌های بالاتر از رقم مصوب شده به فروش می‌رسانند به طوری‌که در برخی از مرغ فروشی‌های سطح شهر اردبیل این محصول به قیمت ۱۴ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

با توجه به لازم الاجراء بودن این مصوبه و رعایت حقوق مصرف‌کننده لازم است تا مسؤولان نظارت‌های لازم در خصوص قیمت فروش مرغ توسط مرغ فروشی‌ها را انجام دهند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1216314
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.