معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد البرز گفت: در شرایط موجود زیرساخت‌های راه اندازی ارکستر سمفونیک در البرز وجود ندارد و به نوعی باید گفت وعده‌های قبلی در این خصوص فعلا قابلیت عملی شدن ندارد.

سارا بهراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: انجمن موسیقی استان از مدتی قبل پیگیر راه اندازی یکی از ارکسترهای سمفونیک، فیلارمونیک و یا ملی بوده ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی ادامه داد: راه اندازی ارکستر در هر شهری به دو فاکتور نیاز دارد که یکی از آنها فراهم کردن مکانی برای تمرین است.

وی افزود: اداره کل ارشاد البرز امکان این را ندارد که سالن سیروس صابر را به عنوان مکان تمرین، در اختیار گروه ارکستر قرار دهد چون این سالن آکوستیک نیست و اغلب در زمان خارج از وقت اداری هم در آن همایش یا برنامه برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: در همه جای دنیا تعیین مکان ثابتی برای تمرین گروه ارکستر به عهده شهرداری است که انجمن موسیقی استان در حال رایزنی برای گرفتن این مکان از شهرداری کرج است.

این مسئول خاطر نشان کرد: یک ارکستر اغلب بین 40 تا 50 نوازنده دارد که باید مدام تمرین داشته باشند به همین دلیل لازم است برای آنها حقوق ماهیانه در نظر گرفته شود.

وی ابراز کرد: ما در تامین این تعداد از نوازنده‌ها مشکلی نداریم ولی باید فکری به حال حقوق و مزایای آنها کرد.

بهراد تصریح کرد: ارکسترهای سمفونیک، فیلارمونیک و یا ملی جزو ارکسترهای شهر محسوب می‌شوند و حقوق اعضای این ارکستر باید توسط شهرداری تامین شود چون اداره کل ارشاد امکان تامین منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق آنها را ندارد.

وی توضیح داد: متاسفانه در شرایط موجود زیرساخت‌های راه اندازی ارکستر سمفونیک در البرز وجود ندارد و به نوعی باید گفت وعده‌های قبلی در این خصوص فعلا قابلیت عملی شدن ندارد.

معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد البرز گفت: انجمن موسیقی البرز بسیار فعال بوده و پیگیر راه اندازی ارکستر سمفونیک استان است و امید است این پیگیری‌ها به نتیجه برسید.

وی گفت: البرز باید ارکستر فیلارمونیک یا ملی داشته باشد تا بخشی از توانمندی هنرمندان موسیقی استان از طریق آن به فعلیت برسد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.