عباس زارع در خصوص وضعیت اجتماعی کلانشهر کرج به خصوص در حوزه مواد مخدر گفت: اینکه شورای شهر در این خصوص آمار و اطلاعاتی در دسترس داشته باشد چنین نیست و این آمار در اختیار نهادهای ذیربط قرار داد اما آن چیزی که از مشاهدات عینی بنده به عنوان یک شهروند حاصل شده این است که در پارک‌های کرج افرادی را می‌بینیم که مواد مخدر مصرف و برخی هم مواد مخدر عرضه می‌کنند.

زارع افزود: این مشاهدات باعث شده ما در جلسات مربوط به مبارزه با مواد مخدر خواستار عملگرایی بیشتر در برخورد با عرضه و مصرف مواد مخدر در پارک‌ها شویم و از افرادی که مسئول هستند بخواهیم صرفاً به آمار و برنامه‌هایی که دستاوردهای چندانی ندارد بسنده نکنند.

وی ادامه داد: در هر حال عرضه و مصرف مواد مخدر به خصوص مواد مخدر جدید در پارک‌های کرج حقیقتاً وجود دارد و لازم است عملگرایانه‌تر با آن برخورد شود.

رئیس شورای شهر کرج در پاسخ به اینکه شورای شهر چگونه می‌تواند در بهبود این وضعیت نقش‌آفرینی کند گفت: شورای در این مورد مسئولیتی ندارد اما از طرف دیگر می‌تواند با پیگیری برای توسعه و بهبود فضای ورزشی و فرهنگی در این حوزه نقش‌آفرینی کند،این موضوع در دستور کار شورا قرار دارد تا با ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی جوانان را به فعالیت‌های مفید مشغول کند.

وی با بیان اینکه شورای شهر عملاً به صورت مستقیم نمی‌تواند با این موضوع مقابله کند افزود: ولی ما مطالبات خود را در این زمینه از دستگاه‌های ذیربط داریم و خواستار این هستیم که به صورت ویژه‌تر به شهر کرج توجه شود و این نباشد که در هر نقطه از شهر شاهد این موضوع باشیم.

زارع با تأکید بر لزوم پاکسازی برخی نقاط شهر تصریح کرد: در برخی از کشورهای دنیا، حتی کشیدن سیگار هم در پارک‌ها ممنوع و برای آن فرهنگ‌سازی شده ولی ما در پارک‌های کرج با عرضه و مصرف مواد مخدر مواجه هستیم.

وی خلأ قانونی برای نقش‌آفرینی مستقیم شورا و مدیریت شهری در این حوزه را یادآور شد و افزود: یکی از خلأهای قانونی نظام مدیریت شهری در ایران همین است که شورای شهر در چارچوب قانون به شورای شهرداری تبدیل و وظایفی در این حوزه به شورا محول شده و اختیارات شورا را محدود کرده است، با این وجود ما حرف خود را در موضوعات مختلف به دستگاه‌های ذیربط گفته‌ایم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1211886
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.