رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان البرز از نظارت 4500 عضو بازرسی بر انتخابات البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، سیدرضا نوراللهی، 18 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است، اظهارکرد: مهمترین کارکرد شورای نگهبان نظارت بر چگونگی اجرای قانون و تطبیق مصوبات مجلس با قانون است.

وی تفسیر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات رهبری، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس و برگزاری همه پرسی را از دیگر وظایف شورای نگهبان عنوان کرد و گفت: دفاتر شورای نگهبان به عنوان بازوی نظارتی در انتخابات موضع مشخص و شفافی دارند. در چارچوب قانون عمل کرده و کاملا بی‌طرف هستند.

این مسئول با بیان اینکه رعایت کامل قانون و منویات مقام معظم رهبری خط قرمز دفاتر شورای نگهبان است، افزود: از آنجا که شورای نگهبان امانتدار مردم است در حوزه انتخابات بسیار دقیق عمل می کند و در بررسی صلاحیت‌ها به هیچ وجه گرایشات سیاسی و حزبی را مدنظر قرار نمی‌دهد و به صلاحیت‌های فردی توجه می‌کند.

نوراللهی تصریح کرد: دفاتر شورای نگهبان در حوزه نظارت بر انتخابات هم بی‌طرفانه و بدون جانبداری وارد عمل می‌شوند و تخلفات را رصد می‌کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان البرز در ادامه به برخی از مشکلات اشاره کرد و گفت: متاسفانه قانون انتخابات مجلس اشکالاتی دارد و برخورداری از حداقل صلاحیت‌ها گاهی به نظام آسیب می‌زند. همچنین قانون در حوزه برخی تخلفات انتخاباتی مصداق بارز و مشخصی ندارد. اگر به تناسب تخلفات مجازات‌ها مشخص شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی تصریح کرد: از مجلس ششم به بعد شورای نگهبان تمام مشکلات این حوزه را آسیب‌شناسی کرده اما متاسفانه تاکنون برای رفع این معضلات اقدام عملی صورت نگرفته است که برای حل آن مطالبات مردمی و رسانه‌ها می‌توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

این مسئول در ادامه به انتخابات البرز اشاره کرد و گفت: برای برگزاری انتخابات 1250 شعبه خواهیم داشت.

نوراللهی در پایان با اشاره به اینکه امسال 4500 نفر بر حسن اجرای انتخابات البرز نظارت می‌کنند، افزود: با توجه وضعیت کشور و دشمنی بیگانگان، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی از سوی رسانه‌ها بیش از بیش ضرورت دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.