دکتر شهبازی در جلسه شورای هماهنگی بانک ها که  به میزبانی بانک ملی بعنوان دبیر این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه جای خرسندی دارد که جلب توجه مسئولان ملی به استان استراتژیک و راهبردی البرز، ثمربخش بوده، افزود: اکنون در حوزه های مختلف استان شاهد اثرات و ثمرات توجهات ملی به البرز هستیم و به لطف خدا توفیقات ارزشمندی را در سایه همدلی و اتحاد مجموعه استان کسب کرده ایم.
رشد ۷۰ درصدی صادرات البرز نشان از پویایی تولید و صنعت استان دارد
وی ادامه داد: در ۳ ماهه اول سال ۹۸ شاهد رشد ۷۰ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از البرز به نقاط مختلف جهان مانند کشورهای اروپایی و آسیای میانه بوده ایم.
شهبازی گفت: علی رغم شرایط موجود و توطئه های دشمنان که معیشت و اقتصاد مردم را نشانه گرفته اند، تولید البرز با سرعت در حال پیشرفت است و طی تعاملی که با بخش خصوصی در راستای رفع موانع آنها داشتیم، کمترین تنش ها را در حوزه کارگری و کارفرمایی شاهد بودیم.
وی افزود: از دیگر توفیقات ارزشمند البرز رشد ۱۴ درصدی اعتبارات عمرانی را برای نخستین بار در تاریخ استان شاهد بودیم که بر این اساس جزو ۳ استان برتر کشور قرار گرفتیم.
بستر سرمایه گذاری در البرز امن، پربازده و مهیا است
استاندار البرز اضافه کرد: توفیق یافتیم توجه مسئولان ملی را به زیرساخت های ضعیف البرز مهاجرپذیر و متراکم جلب کنیم و اعتبارات عمرانی البرز را از این جهت در زمره استان های محروم کشور دنبال کردیم.
وی با اشاره به اینکه به جد برای بسترسازی توسعه سرمایه گذاری البرز وارد عمل شده ایم، گفت: سال گذشته با جذب ۲۰۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی، البرز در جایگاه سوم کشور قرار گرفت که البته ۱۰۰ میلیون دلار از این سرمایه گذاری در اسفند ماه ۹۷ محقق شد.
شهبازی افزود: البرز ظرفیت های کم نظیری در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، های تک، گردشگری و... دارد که با توجه به مزیت های موجود باید تدابیر لازم را در جهت بهره برداری حداکثری از این امکانات برای تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری و به تبع آن رشد اقتصادی داشته باشیم.
به اذعان کارشناسان، البرز اکنون بر پایه علمی ریل گذاری شده و اداره می شود
وی عنوان کرد: به اذعان بسیاری از کارشناسان، اکنون البرز بر پایه علمی ریل گذاری شده و اداره می شود بنابراین از سیستم یکپارچه بانکی استان انتظار می رود در این مسیر بیش از پیش همراه باشند.
استاندار البرز گفت: افراد صالح و پویایی در نظام بانکی استان و دستگاه های اجرایی حضور دارند که می توانند با اقدامات خود راه گشا و کارگشا باشند.
وی افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بسیار کارسازی و راهگشا بوده چراکه در بازدیدهای میدانی و نظارت های صورت گرفته روند این امر را به شکل محسوسی شاهد هستیم.
رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری را به جد دنبال می کنیم تا زمینه ساز تحول بزرگی در البرز باشیم
شهبازی خاطرنشان کرد: در سفری که در آینده نزدیک، معاون اول رییس جمهور به البرز خواهند داشت، چندین طرح بزرگ با اعتباری بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری و کلنگ زنی هستند که نشان از پویایی البرز دارد و با توجه به مسیر و ریل گذاری علمی صورت گرفته اگر بانک یا دستگاهی همراه نباشد به طور قطع خلا وجودش به شدت محسوس خواهد بود.
وی روند رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری را مورد اشاره قرار داد و گفت: با جدیت بدنبال تحقق این امر هستیم در صورتی که این امر اجرایی شود به اذعان کارشناسان شاهد تحولات بزرگی خواهیم بود.
استاندار البرز به افتتاح رسمی اولین شهرک تخصصی دارویی کشور در البرز اشاره کرد و افزود: اولین شهرک گلخانه ای البرز نیز به مرحله اجرا رسید.
هیچ گاه برای بهره برداری از اختیاراتم در راستای تحقق اقدامات عام المنفعه مواخذه نشدم
وی ادامه داد: البرز آخرین استان کشور است و علی رغم اینکه میزبانی مهاجران سراسر کشور را به عهده دارد، از کمترین زیرساخت ها برخوردار است از این رو باید امکانات، منابع، اعتبارات و تسهیلات موجود و مصوب را با برنامه ریزی دقیق در بهترین نقطه صرف کنیم.
شهبازی گفت: در طول عمر مسئولیتم هر کجا که برای گسترش اقدامات عام المنفعه از اختیاراتم بهره بردم، هرگز مورد مواخذه قرار نگرفتم، بنابراین انتظار می رود مسئولان بانک ها نیز از نهایت اختیارات خود در راستا پیشرفت و توسعه کشور استفاده کنند.
تمامی استان های کشور باید از ظرفیت های خود برای مانایی جمعیت استفاده کنند
وی افزود: تمامی استان های کشور در راستای توسعه متوازن باید از ظرفیت های خود برای مانایی جمعیت بهره ببرند تا مسئولیت مضاعفی به سایر استان های فعال ایجاد نشود.
استاندار البرز اضافه کرد: مدل توزیع اعتبارات البرز در چارچوب قوانین تغییر کرد و اکنون با محوریت محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار هزینه خواهد شد.
ستاد مطالبات بانک ها در البرز فعال شود
وی با تاکید بر ضرورت حفظ کرامت و جایگاه بانک ها، گفت: همانطور که از بانک ها انتظار همراهی و مساعدت داریم، باید ستاد مطالبات بانک ها نیز در استان فعال شود.
شهبازی افزود: برای توسعه و آبادانی کشور، راهی جز اتحاد نداریم که خدا برای این انسجام، اتحاد و همدلی حاکم در البرز به تبع از منویات مقام معظم رهبری و الگوی کشوری، حاکم است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1208925
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.