معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: ملخ گورخری، ملخ البرزی بی بال، ملخ شکم بادمجانی و ملخ مراکشی عمده ملخ‌هایی هستند که در عرصه‌های طبیعی و مراتع استان مشاهده می‌شوند که جمعیت همه آنها در حال حاضر تحت کنترل است و خطری محسوب نمی‌شوند.

عبدالرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هر ساله وضعیت آفات و امراض را در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان رصد می‌کند.

وی ادامه داد: آفاتی که اراضی طبیعی استان را درگیر می‌کند، اغلب شامل بندپایان و حشراتی است که تعداشان از حد معمول خارج شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا امسال مراتع و عرصه‌های طبیعی استان   با خطر تهاجم ملخ مواجه است یا نه، افزود: خوشبختانه امسال تعداد ملخهای مهاجم که بومی استان نیستند بسیار کم است و وجود آنها خطری برای اراضی طبیعی محسوب نمی‌شود.

ابراهیمی در خصوص وضعیت ملخ بومی استان توضیح داد: امسال به واسطه بارندگی‌های مناسب، مراتع استان میزبان خوبی برای حشرات و بندپایان هستند ولی به دلیل اقدامات پیشگیرانه و دقیق تعداد آنها از حد طبیعی خارج نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه مبارزه با آفات در البرز غیر شیمایی است، ادامه داد: چند سالی می‌شود مبارزه با آفات در عرصه‌های طبیعی استان با روش‌های غیر شیمایی انجام می‌شود که هزینه بر بوده و به زمان بیشتری در مقایسه با روش شیمایی نیاز دارد به همین دلیل ادامه آن نیازمند حمایت بیشتری است.

وی اظهار کرد: ملخ گورخری، ملخ البرزی بی بال، ملخ شکم بادمجانی و ملخ مراکشی عمده ملخ‌هایی هستند که در عرصه‌های طبیعی و مراتع استان مشاهده می‌شوند که جمعیت همه آنها در حال حاضر تحت کنترل است و خطری محسوب نمی‌شوند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: بیشتر نظارت‌ها در خصوص ملخ مهاجم صورت می‌گیرد چون ازدیاد جمعیت آنها خسارات زیادی به مراتع و عرصه‌های طبیعی استان وارد می‌کند.

ابراهیمی در پاسخ به اینکه آیا امسال ملخ‌هایی که از جنوب کشور برخی استان‌ها را درگیر کرده و خساراتی به بارآورده بودند در البرز هم مشاهده شده اند، گفت: امسال ملخی از جنوب کشور به البرز وارد نشده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.