فرماندار شهرستان نظرآباد با بیان اینکه نظرآباد تولید کننده نخست گندم در استان و کشور است، افزود: امکان اینکه آرد سهمیه دولتی را بتوانیم به نانواهای شهرستان بفرشیم نداریم و امید است از طریق پدافندغیرعامل بتوانیم به این امتیاز دست یابیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا فلاح نژاد امروز در مراسم کلنگ زنی شهرک گلخانه ای (سپهر) چوپان آباد در شهرستان نظرآباد با اشاره به اینکه 21 هزار و 540 هکتار زمین قابل کشت در شهرستان نظرآباد وجود دارد، گفت: 6 میلیون و 900 هزارتن تولیدات گندم و جو در این شهرستان ‌‌کشت می شود.

وی افزود: شهرستان نظرآباد بیشتر از باغبانی به کشاورزی شهرت دارد ‌و در این راستا یکهزار و 847 هکتار کشت انواع میوه در نظرآباد است که 36 هزار و 354 تن میوه برداشت می شود. 

فرماندار شهرستان نظرآباد با اشاره به 161 هزار تن تولید انواع محصولات دامی شهرستان نظرآباد، گفت: بالغ بر 5 هزار تن قارچ در این شهرستان تولید می شود.

وی با اعلام اینکه کسب رتبه اول در تولید 13 تن و 570 کیلوگرم گندم در هکتار را در کشور داریم، افزود: رتبه اول گندم در کشور در شهرستان نظرآباد  طی چند سال متوالی را کسب کرده ایم.

وی با اعلام اینکه رتبه اول تولید شیر در البرز  به نظرآباد اختصاص دارد،  ‌افزود: ازمیان شهرستان های البرز این شهرستان رتبه اول تولید شیر استان را به خود اختصاص داده و این درحالی است که  4 درصد شیر کشور در نظرآباد تامین می شود همچنین در صنعت دامداری نیز با اصلاح نژاد پیشرفت خوبی در تولید شیر داشته ایم.

فرماندار شهرستان نظرآباد تصریح کرد: این شهرستان رتبه ملی انتخاب زن کارآفرین نمونه، تولیدکنندگان نمونه در زمینه پیاز و نهال کار و همچنین بیمه گذاران نمونه را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: اولین گلخانه مدرن گل ارکیده و گلخانه رز و کشت به روش هوشمند در تولید توت فرنگی از دیگر موفقیت های این شهرستان است.

فلاح نژاد به تولید 70 درصد زعفران استان البرز اشاره کرد و گفت؛  کسب رتبه نخست استانی در تولید کلزا، قارچ و گیاهان دارویی و توت  فرنگی و دارا بودن اولین شهرک گلخانه ای در البرز از زمره این موفقیت های استانی است.

وی اضافه کرد :با ‌پیگیری های استاندار البرز، تعداد 79 گلخانه شهرستان نظرآباد به 95 واحد ارتقا یافت.

فرماندار شهرستان نظرآباد با بیان اینکه نظرآباد تولید کننده نخست گندم در البرز است، افزود: امکان اینکه آرد سهمیه دولتی  را بتوانیم به نانواهای شهرستان بفرشیم نداریم و امید است از طریق پدافندغیرعامل بتوانیم به این امتیاز دست یابیم.

وی در ادامه گفت:نظرآباد اولین شهرستانی است که پروژه گازرسانی به 131 واحد کشاورزی و دامپروری را انجام داده است.

فلاح نژاد در پایان گفت: در زمینه بیابان زدایی و مبارزه با بیماری های دامی به خوبی در استان البرز پیشرفت کرده ایم همچنین شهرک گلخانه ای چوپان آباد 50 هکتار وسعت دارد و برای ساخت آن 839 میلیارد ریال اعتبار با ایجاد 700 شغل پیش بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.