مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: تردد ماشین های آفرود و موتورهای سنگین در ارتفاعات شمالی کرج به فضای سبز و محیط زیست منطقه، آسیب جدی وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مهرور امروز در همایش مقابله با بیابان زدایی و پدیده گردو غبار، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را به عنوان یکی از دغدغه های مدیریت بحران برشمرد و گفت: لازم است نگاه توسعه گرایانه در این حوزه بین مدیران استانی ایجاد شود.

مهرور با اشاره به اینکه استان البرز از بین 21 بلایای طبیعی، 4 شاخصه مهم را داراست، اضافه کرد: برای حفظ تالاب صالحیه به بحث بیابان زایی به صورت تخصصی به کانون های مهم پرداخته شده و این تالاب نیز از جمله موارد مهم استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با انتقاد از تردد ماشین های آفرود و موتورهای سنگین در ارتفاعات شمالی کرج، تصریح کرد: با ورزش مخالف نیستیم اما اتومبیلرانی و موتورسواری باید در جایگاه درست همچون بیابان و رمل ها، انجام شود.

وی افزود: عبور این ماشین ها به تدریج به فضای سبز و محیط زیست منطقه شمال کرج، آسیب جدی وارد می کند که جبران پذیر نیست.

مهرور اظهار داشت: درختکاری را در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی جزو اولویت های خود قرار دادیم و تکلیف داریم که فضای سبز را گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: پیش از این از کرج و شهرستان های اطراف به عنوان سرسبزترین شهرها، یاد می‌شد اما در حال حاضر مردم با آلودگی هوا و محیط زیست روبرو هستند.

این مدیر استانی افزود: امروزه شهرستان های استان البرز در رده شهرهایی قرار گرفته است که در ایام سرد سال از آلوده‌ترین شهرهای کشور محسوب می شود.  

مهرور با یادآوری حذف 2 میلیون لیتر مازوت روزانه نیروگاه منتظرقائم، تصریح کرد: در سنوات گذشته تلاش شد این مرکز که یکی از  مراکز آلودگی هوا بود با گاز سوز شدن، کنترل شد و باید این مدیریت پیگیری و دنبال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، عنوان کرد: شهرداری کرج در ارتفاعات این شهرستان حدود 400 تا 500 هکتار از کل اراضی دریافتی از دولت را جنگلکاری کرده است و این امر در حال تکمیل است.

این مدیر استانی در پایان با تاکید بر حفظ باغات شخصی کرج گفت: باید تلاش کنیم که فضای سبز شهر برای نسل آینده حفظ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.