مدیر کل منابع طبیعی و حوزه آبخیزداری استان البرز ضمن تاکید بر آموزش همگانی در پیشگیری از اطفاء حریق، گفت: آتش سوزی یکی از عمده ترین عوامل تخریب و نابودی جنگل ها و مراتع به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد فرضی امروز در جلسه ستاد بحران و پیشگیری و اطفاء حریق در منابع طبیعی و حوزه آبخیزداری استان البرز که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان البرز، برگزار شد، گفت: از سال 92 تا کنون سعی شده نقشه بحرانی استان البرز، احصاء شود.

وی افزود: بیشترین حجم حریق در بخش آسارا و شهرستان طالقان، حادث می شود. همچنین در ماههای اخیر بخشی از اراضی اشتهارد دچار 13 مورد آتش سوزی شد که به لحاظ بعضی موارد، بسیاری از این حوادث، رسانه ای نشد.

فرضی تصریح کرد: بعد از احصاء نقشه بحرانی، حدود یک میلیارد تومان، ابزار و تجهیزات اطفاء حریق خریداری شد و بخش اعظم این وسایل در اختیار دهیاران قرار گرفت چراکه اغلب حوادث آتش سوزی در باغات و مزارع، حادث می شود.

این مدیر استانی گفت: با وجودی که در بعضی از نقاط بحرانی، کنترل حریق صورت می گیرد اما با توجه به وسعت منطقه، وقوع حریق هر لحظه ممکن خواهد بود.

فرضی ضمن تاکید بر آموزش همگانی در پیشگیری از اطفاء حریق، اظهار داشت: آتش سوزی یکی از عمده ترین عوامل تخریب و نابودی جنگل ها و مراتع به شمار می رود که جبران آن میلیاردها ریال ثروت ملی را دچار خسارت می کند لذا آموزش و اطلاع رسانی می تواند بخش عمده ای از حوادث ناشی از صدمات غیر طبیعی را کاهش دهد.

فرضی با اشاره به اینکه منابع طبیعی سرمایه تمام مردم کشور است، تصریح کرد: مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست گام موثری است که می تواند از حریق در جنگل ها و مراتع جلوگیری کند لذا لازم است در حفظ منابع طبیعی با جدیت همکاری کنیم.

وی در پایان با یادآوری شماره تماس 1504 گفت: این شماره تلفن، برای اطلاع رسانی و مشارکت مردمی در امداد جنگل و مراتع به صورت شبانه روزی و رایگان در دسترس همگان قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.