رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز از رتبه نخست استان در بخش ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق کشور در اردیبهشت ماه 98 خبر داد.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی، ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت توامان از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی، آمار عملکرد اردیبهشت ماه سال جاری کل کشور بیانگر آن است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تعداد 965 مورد بازرسی به لحاظ تعداد پرونده های متشکله با 83 مورد تشکیل پرونده کالای قاچاق در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به سهم  76 درصدی استان البرز از کل کشفیات قاچاق کشور به لحاظ ارزش ریالی افزود: کل ارزش ریالی کشفیات قاچاق کشور در اردیبهشت ماه سال جاری 198 میلیارد ریال بوده است که سهم ارزش ریالی کشفیات استان البرز رقم 152 میلیارد ریال را نشان می‌دهد که در این بخش نیز استان البرز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده‌است.

شاهمرادی ضمن مقایسه داده های آماری اردیبهشت ماه سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در تعداد بازرسی های صورت گرفته ویژه قاچاق کالا 23 درصد و در تعداد پرونده های متشکله 17 درصد رشد داشته ایم.

بر اساس ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در حدود وظایف محوله قانونی، کاشف در امر قاچاق محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.