رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری این کلانشهر باید از انجام کارها به صورت سنتی و دستی فاصله بگیرد و به سمت توسعه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری حرکت کند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین خلیلی اردکانی در حاشیه بازدید از منطقه 12 شهرداری کرج، گفت: هدف اصلی از بازدید امروز حضور نامحسوس در درگاه الکترونیکی منطقه و گفت و گو با تعدادی از مراجعان بود تا میزان رضایتمندی شهروندان از پاسخگویی کارشناسان مشخص شود که به حمد الهی با فاصله گرفتن از انجام کارها به صورت سنتی ضمن آنکه فساد و تخلفات اداری کاهش یافته، مراجعین نیز در مدت زمان کمتری خدمات مورد نظر را دریافت می کنند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن کارها در سیطره اینترنت و احتمال اختلال در ارتباط سیستم ها با سرور و سامانه مرکزی، توجه به تقویت زیرساخت ها و ایجاد یک شبکه ایمن و بدون قطعی ضرورت دارد، چرا که هدف از راه اندازی درگاه الکترونیک در سطح مناطق 10 گانه شهرداری کرج جلوگیری از مراجعات متعدد و غیرضروری مراجعین و صرفه جویی در زمان و هزینه ایشان است.

این مسئول ادامه داد: ما باید به نقطه‌ای برسیم که صدور فیش برای هر نوع پرداخت به حساب های شهرداری کرج از حالت دستی خارج شده و امکان پرداخت غیرحضوری و موبایلی ایجاد شود. اکنون شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ به صورت تمام هوشمند اداره می شوند و هدفگذاری ما برای الکترونیکی کردن پاسخگویی به استعلام ها و غیره به نوعی قدم های اولیه محسوب می شود. خوشبختانه برای استقبال شهروندان از درگاه الکترونیکی منطقه 12 شهرداری کرج، مقرر شده تا فضای باجه بانک شهر نیز به این حوزه الحاق شود.

خلیلی اردکانی در ادامه به بازدید از سامانه 137 منطقه اشاره و عنوان کرد: انتظار می رود تماس های شهروندان و مشکلات و مسائلی که مطرح می شود، تجزیه و تحلیل شده و پس از دسته بندی نیازها و مطالبات اصلی مردم احصاء گردد تا برنامه ریزی و تخصیص بودجه بر اساس نیازهای موجود باشد. از دیگری مواردی که انتظارِ جدی برای توجه به آن وجود دارد، فعالیت پرسنل در پست سازمانی است و وظایف آنها تحت هیچ شرایطی نباید به نیروهای پیمانکاری محول شود.

به گفته وی، عملکرد منطقه در اعاده حقوقی چک های برگشتی مثبت بوده و تلاش شده تا با اخذ ضمانت های لازم، چک برگشتی جدیدی تولید نشود. منطقه در مباحث عمرانی و خدماتی نیز رتبه بالایی دارد و یکی از لاین های خیابان اصلی مهرشهر را به طول 2 کیلومتر امتداد داده اند که برای اتصال مسیر به ادامه بلوار نیاز به تملک چند پلاک وجود دارد که باید حمایت لازم صورت پذیرد. منطقه در بحث درختکاری و توسعه فضای سبز هم پیشرو می باشد و پیگیری تبدیل ساختمان واقع در پارک تربیت بدنی به سرای محله نیز در دست اقدام گرفته است.

خلیلی اردکانی در پایان از پیگیری ویژه برای راه اندازی سامانه اتوماسیون املاک خبر داد و افزود: طبق پیگیری های صورت گرفته ورود اطلاعات 68 پرونده به اتوماسیون املاک اشکالاتی داشت که با رفع نواقص اکنون تعداد پرونده های این چنینی به 49 مورد کاهش یافته و تعدادی از آنها به جهت قرار گرفتن در خارج از محدوده نیازمند ارجاع به کارشناسان رسمی دادگستری و نقشه برداری مجدد هستند تا بعد از آن وارد سامانه شفافیت شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.