به گزارش ایرنا، سرهنگ بیژن جنتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت پرونده های کلاهبرداری با شیوه و شگرد خرید گوشی تلفن همراه از سایت دیوار و موبایل قاپی به صورت به عنف پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرار گرفت.
وی گفت: بررسی جزئیات پرونده حاکی از آن بود که مالباختگان قصد فروش گوشی تلفن همراه خود در نرم افزار دیوار را داشته که یک مرد به همراه یک نفر خانم یا دو نفر آقا و یک خانم خود را خریدار معرفی کرده و فروشنده را برای انجام معامله در ساعت های پایانی شب به مکان های خلوت می کشاندند.
وی اضافه کرد: سارقان با 2 دستگاه خودروی 405 و 206 بر سرقرار آمده و پس از مشاهده گوشی تلفن همراه و اعلام خرید کالا با حیله و فریب اعتماد آنها را جلب کرده و به جای پرداخت وجه کالا به صورت نقد اقدام به کارت به کارت کردن وجه کرده و با ساختن یک صفحه مجازی بر روی صفحه گوشی تلفن همراه خود عملیات انتقال را تا مرحله پایانی در مقابل دیدگان فروشنده انجام داده و در بالای صفحه عملیات پایان کارت به کارت نمایش داده می شد.
جنتی ادامه داد: اما در زمان واریز وجه عملیات را لغو کرده و به سوژه با وعده این موضوع که آخر شب است و پیامک انتقال وجه به شما ارسال خواهد شد گوشی را از فروشنده تحویل گرفته و محل را ترک می کردند.
این فرمانده انتظامی اظهار داشت: در بعضی موارد به محض مشکوک شدن فروشنده به نوع معامله سارقان با استفاده از خشونت و توسل به ارعاب و زورگوشی را به سرقت برده و متواری می شدند.
جنتی افزود: با توجه به شیوه و شگرد سرقت ها و حساسیت آن موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی هویت 2 نفر از سارقان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که با یک دستگاه خودرو 405 در حال تردد بودند دستگیر و در بازرسی از خودرو مذکور تعدادی گوشی تلفن همراه و مقدار تقریبی دو گرم مواد روانگردان شیشه کشف شد.
وی بیان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در مواجهه حضوری با مالباختگان به سرقت ها اعتراف کرده و اذعان داشتند که پس از بررسی صفحه های مجازی سایت دیوار،سوژه های خود راشناسایی کرده و با استفاده از حیله و فریب قصد گمراه کردن شکات را داشتند که در صورت متوجه شدن مالباخته با توسل به زور و خشونت گوشی را به سرقت می بردند.
وی گفت: سارقان با این شیوه تاکنون اقدام به 31 فقره سرقت در شهرستان های ملارد، شهریار،شهر قدس،اندیشه، مناطقی از کرج و نظرآباد البرز کرده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس بیان داشت: در بررسی های تکمیلی ماموران مشخص شد که سارق خانم گاهی اوقات به آرایشگاه های زنانه رفته و پس از جلب اعتماد صاحب آرایشگاه و با ترفند های خاص گوشی و طلا های مشتریان را سرقت کرده و با یک دستگاه خودرو 405 که دارای سابقه توقیف از شهرستان قدس بود اقدام به فرار می کرد.
جنتی افزود: با تلاش ماموران متهم ردیف سوم نیز در شهرستان فردیس دستگیر و به همراه سایر متهمان با صدور قرار وثیقه مناسب روانه زندان شدند.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.