حمید رضا عقاب نشین روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد 76 مورد در حوزه آی. سی . تی و مابقی در حوزه هایی از جمله تجهیزات پزشکی، دارویی، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی بوده است.
وی با بیان اینکه تعدادی از این سرمایه گذاری ها در حوزه دانش بنیان است اظهار داشت: 23 هزار میلیارد ریال ارزش سرمایه گذاری این واحد ها است.
عقاب نشین ادامه داد: طی 2 سال گذشته با راه اندازی برخی از این واحدها یک هزار و 92 نفر در منطقه ویژه اقتصادی پیام مشغول به کار شدند که با راه اندازی آنها به صورت کامل این میزان به 6 هزار شغل مستقیم می رسد.
وی ادامه داد: تحریم ها منجر شده تا روند اجرایی شدن این پروژه ها با کمی تاخیر مواجه شود در غیر اینصورت تاکنون بخش زیادی از آنها به صورت کامل به بهره برداری رسیده بودند.
معاون منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز با اشاره به اینکه استقرار صنایع در حوزه آی. سی. تی و مراکز تولیدی با فناوری بالا از مهمترین اولویت های منطقه است خاطر نشان کرد: در سال رونق تولید به دنبال این هستیم که با گسترش زیر ساخت ها در منطقه ویژه، بتوانیم سرمایه گذاران بسیاری به خصوص در بخش آی.سی . تی و آی .تی را جذب کنیم.
عقاب نشین گفت: در کنار ایجاد این زیر ساخت ها، هدف مهم تر ما ایجاد اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز با هدف توسعه هر چه بیشتر استان و کشور است.
وی ادامه داد: همچنین به همین منظور در حال عقد تفاهم نامه هایی با پارک های علم و فناوری، گمرک و مراکز علمی هستیم تا با استفاده از نظرات کارشناسان در این بخش ها علاوه بر هم افزایی بیشتر بتوان راهکارهای بیشتری برای جذب سرمایه گذاران و توسعه منطقه پیدا کرد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.