به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از دبیرستان شبانه روزی دخترانه طالقان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سال تحصیلی 98-97 اقدامات مناسب برای مدارس شبانه‌روزی کشور انجام شد.
وی با اشاره به اینکه کمبودهایی درمدارس شبانه روزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این مدارس ، دانش آموزان روستایی مشغول تحصیل هستند.
بطحایی بیان داشت: در مدارس شبانه روزی امکانات رفاهی به اندازه کافی وجود ندارد اما تلاش می کنیم شرایط مناسب را برای دانش آموزان در این مدارس بوجودآوریم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال تحصیلی 98-97 تلاش کرده‌ایم تا با اجرای مسابقات، جشنواره‌ها، اردوهای قرآنی و فرهنگی حوزه قرآنی دانش آموزان را تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه هجمه‌های سنگینی متوجه دانش آموزان کشور است، یادآورشد: توسل به قرآن و اهل‌بیت(ع ) می‌تواند این هجمه‌ها را خنثی کند.
بطحایی ادامه داد: در حوزه آموزش موفقیت‌های خوبی به دست آمده است اما راه نرفته هم وجود دارد لذا مهارت‌ آموزی دانش آموزان در این راه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه به برنامه های تابستان امسال برای دانش آموزان پرداخت و افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به ویژه در بخش مهارت آموزی در محوریت قرار دارد.
بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش در بخش فضای آموزشی با مشکل مواجه است، افزود: استان البرز ازجمله مناطقی است که در این بخش کاستی دارد به گونه ای که این استان بعد از سیستان و بلوچستان و شهر تهران در ردیف استان‌هایی است که سرانه فضای آموزشی در آن از میانگین کشوری پایین‌تر است.
وی یادآورشد: برای کاهش مشکلات فضاهای آموزشی درالبرز در تلاش هستیم تا کمک های خیرین و اعتبارات عمرانی ملی را به این استان‌ هدایت کنیم.
بطحایی با اشاره به اینکه البرز ازجمله استان‌های مهاجرپذیر کشور است ، عنوان کرد: سرعت ساخت‌وساز فضای آموزشی از سرعت مهاجرت دراین استان عقب‌تر بوده و این موضوع موجب افزایش تراکم بالای دانش آموزی در البرز شده است.
وی تاکید کرد: همه تلاش ما بر این است که در سال تحصیلی جدید کلاس درسی بدون معلم نماند.
14 میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.